Skip to main content
فهرست مقالات

Comment profiter de l''image anime''e en cours de langue?

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم) (7 صفحه - از 58 تا 64)

کلید واژه های ماشینی : مرحله‌ی تکرار دیدن سکانس‌ها همرا‌ه ،دیدن سکانس‌ها همرا‌ه با مکث ،فیلم ،دیدن سکانس همرا‌ه با صدا ،مرحله‌ی دیدن سکانس همرا‌ه ،مرحله‌ی دیدن سکانس بدون صدا ،تصویر ،فیلم سینمایی مثالی ،مرحله‌ی آماده‌سازی ،مقاله بینش انتخاب فیلم ،سطح زبانی زبان‌آموزان ،مرحله‌ی ،آموزش زبان ،صحبت‌های شخصیت‌های فیلم کار ،موفقیت فیلم‌های سینمایی در انظار ،خصوص موضوع فیلم ،انتخاب سکانس ،مراحل آموزشی آشنا ،انتخاب فیلم و سکانش ،ارتباط تصویر و مضمون کلامی ،هنرپیشه‌ها از زبان‌آموزان ،کار در کلاس آشنا ،مقاله ،خصوص فیلم ،تصویر متحرک و اهمی ،مقاله به تصویر متحرک ،فیلم‌هایی با پیچیدگی‌های زبانی ،انتخاب فیلم‌های سنتی ،دقیقه تجاوز ،فیلم‌های سنتی و فیلم‌هایی

این مقاله به تصویر متحرک و اهمی آن در آموزش زبان می‌پردازد.فیلم سینمایی مثالی از گونه‌های تصویری است که عناصری زبانی،غیر زبانی‌ و اجتماعی را هم زمان در آن می‌یابیم.بر همین اساس،فیلم را به عنوان ابزاری آموزشی در نظر می‌گیریم.در ضمن،این مقاله بینش انتخاب‌ فیلم و سکانش را به ما می‌دهد.موفقیت فیلم‌های سینمایی در انظار عمومی را نمی‌توان به عنوان اولین معیار برای کار در کلاس در نظر گرفت. در خصوص فیلم باید از انتخاب فیلم‌های سنتی و فیلم‌هایی با پیچیدگی‌های زبانی و معضلات فرهنگی پرهیز کرد.برای انتخاب سکانس باید سطح زبانی زبان‌آموزان،حضور عناصر اجتماعی-فرهنگی،ارتباط تصویر و مضمون کلامی و غیره را در نظر گرفت.مدت آن نباید از پنج تا ده دقیقه تجاوز کند و مضمون آن باید یکدست و ثابت باشد. در مرحله‌ی آخر،با مراحل آموزشی آشنا می‌شویم که می‌توانیم این مراحل را روی سکانس برگزیده‌ی خود پیاده کنیم.سکانسی که روی آن‌ کار می‌شود،شامل چهار مرحله خواهد بود:مرحله‌ی آماده‌سازی،دیدن سکانس بدون صدا،دیدن سکانس همراه با صدا،تکرار دیدن‌ سکانس‌ها همراه با مکث روی تصویر.در مرحله‌ی آماده‌سازی،از زبان‌آموزان می‌خواهیم،متنی در خصوص موضوع فیلم بنویسند.در مرحله‌ی دیدن سکانس بدون صدا،در خصوص مکان،زمان و هنرپیشه‌ها از زبان‌آموزان سؤال می‌کنیم.در مرحله‌ی دیدن سکانس همراه با صدا،جزئیات بیش‌تری را سؤال می‌کنیم و در مرحله‌ی تکرار دیدن سکانس‌ها همراه با مکث روی تصویر،در خصوص مکالمات و صحبت‌های‌ شخصیت‌های فیلم کار می‌کنیم.با مراجعه به این مقاله،با روش‌های بیش‌تری برای کار در کلاس آشنا می‌شوید.

خلاصه ماشینی:

"موفقیت فیلم‌های سینمایی در انظار عمومی را نمی‌توان به عنوان اولین معیار برای کار در کلاس در نظر گرفت. در خصوص فیلم باید از انتخاب فیلم‌های سنتی و فیلم‌هایی با پیچیدگی‌های زبانی و معضلات فرهنگی پرهیز کرد. سطح زبانی زبان‌آموزان،حضور عناصر اجتماعی-فرهنگی،ارتباط تصویر و مضمون کلامی و غیره را در نظر گرفت. در مرحله‌ی آخر،با مراحل آموزشی آشنا می‌شویم که می‌توانیم این مراحل را روی سکانس برگزیده‌ی خود پیاده کنیم. کار می‌شود،شامل چهار مرحله خواهد بود:مرحله‌ی آماده‌سازی،دیدن سکانس بدون صدا،دیدن سکانس همراه با صدا،تکرار دیدن‌ سکانس‌ها همراه با مکث روی تصویر. در مرحله‌ی آماده‌سازی،از زبان‌آموزان می‌خواهیم،متنی در خصوص موضوع فیلم بنویسند. مرحله‌ی دیدن سکانس بدون صدا،در خصوص مکان،زمان و هنرپیشه‌ها از زبان‌آموزان سؤال می‌کنیم. در مرحله‌ی دیدن سکانس همراه با صدا،جزئیات بیش‌تری را سؤال می‌کنیم و در مرحله‌ی تکرار دیدن سکانس‌ها همراه با مکث روی تصویر،در خصوص مکالمات و صحبت‌های‌ با مراجعه به این مقاله،با روش‌های بیش‌تری برای کار در کلاس آشنا می‌شوید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.