Skip to main content
فهرست مقالات

La Production orale et les erreurs de la production d'un point de vue psycholinguistigue

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم) (10 صفحه - از 55 تا 64)

کلیدواژه ها : زبان‌آموز ،فراگیری ،زبان غیر مادری ،صحبت کردن ،اشتباه لپی و فراموشی لحظه‌ای

کلید واژه های ماشینی : زبان ،اشتباه لپی ،زبان غیر مادری ،غیر مادری روندی طولانی ،مرتکب اشتباه لپی ،صحبت ،زبان غیر مادری به دلایل ،فراگیری یک‌زبان غیر مادری ،جرأت صحبت نداشتن ،مرتکب شدن اشتباهات ،فراموشی لحظه‌ای شدن ،جلوگیری ،دسته‌بندی محتوای زبانی ،دلیل بر تسلط نداشتن ،خطاها مختص زبان غیر ،فراموشی ،تفکیک و دسته‌بندی ،فراگیری یک‌زبان خارجی ،زبان‌آموز و مدرس ،اشتباه لپی و فراموشی ،طرز بیان ،برقراری ارتباط زبانی ،نمایانگر پیشرفت ،زبانی تسلط ،اجتماعی ،افراد در زبان غیر ،دلایل متفاوت فرهنگی ،ارتکاب چین ،معرض ارتکاب ،متمرکز شدن

فراگیری یک زبان خارجی،بدون مرتکب شدن اشتباهات لپی و یا فراموشی لحظه‌ای،خیالی بیش نیست.در حقیقت،هرچه بیش‌تر بر زبانی تسلط داشته باشیم،بیش‌تر در معرض ارتکاب چین اشتباهی هستیم.زیرا هنگام صحبت کردن،بی وقفه به تصحیح خود می‌پردازیم؛ عملی که از متمرکز شدن صددرصد بر آنچه که می‌خواهیم بگوییم،جلوگیری می‌کند. فراگیری یک زبان غیر مادری روندی طولانی دارد؛فرایندی که در طول آن،به تفکیک و دسته‌بندی محتوای زبانی و طرز بیان آن نیاز داریم.زبان‌آموز و مدرس باید بدانند که مرتکب اشتباه لپی و یا دچار فراموشی لحظه‌ای شدن،نه تنها به خودی خود دلیل بر تسلط نداشتن‌ بر یک زبان نیست،بلکه می‌تواند مفید و نمایانگر پیشرفت نیز باشد.این خطاها مختص زبان غیر مادری نیستند،اما نتایج آن‌ها در دو زبان‌ متفاوت است.زیرا افراد در زبان غیر مادری به دلایل متفاوت فرهنگی،اجتماعی و غیره آسیب‌پذیرند. در این مقاله تلاش بر آن است که ضمن مشخص کردن این موارد و تأثیر آن‌ها در صحبت کردن،راه‌حل‌هایی نیز برای جلوگیری ارائه‌ شود؛به این اعتقاد که برقراری ارتباط زبانی باهم نوع،حتی با اشتباه،بی شک بهتر از جرأت صحبت نداشتن است.

خلاصه ماشینی:

"فراگیری یک زبان خارجی،بدون مرتکب شدن اشتباهات لپی و یا فراموشی لحظه‌ای،خیالی بیش نیست. زیرا هنگام صحبت کردن،بی وقفه به تصحیح خود می‌پردازیم؛ فراگیری یک زبان غیر مادری روندی طولانی دارد؛فرایندی که در طول آن،به تفکیک و دسته‌بندی محتوای زبانی و طرز بیان آن نیاز زبان‌آموز و مدرس باید بدانند که مرتکب اشتباه لپی و یا دچار فراموشی لحظه‌ای شدن،نه تنها به خودی خود دلیل بر تسلط نداشتن‌ بر یک زبان نیست،بلکه می‌تواند مفید و نمایانگر پیشرفت نیز باشد. این خطاها مختص زبان غیر مادری نیستند،اما نتایج آن‌ها در دو زبان‌ زیرا افراد در زبان غیر مادری به دلایل متفاوت فرهنگی،اجتماعی و غیره آسیب‌پذیرند. در این مقاله تلاش بر آن است که ضمن مشخص کردن این موارد و تأثیر آن‌ها در صحبت کردن،راه‌حل‌هایی نیز برای جلوگیری ارائه‌ شود؛به این اعتقاد که برقراری ارتباط زبانی باهم نوع،حتی با اشتباه،بی شک بهتر از جرأت صحبت نداشتن است. کلید واژه‌ها:فراگیری،زبان غیر مادری،صحبت کردن،اشتباه لپی و فراموشی لحظه‌ای،زبان‌آموز."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.