Skip to main content
فهرست مقالات

میزگرد: کتاب درسی تربیت بدنی

نویسنده:

(10 صفحه - از 44 تا 53)

خلاصه ماشینی:

"کتاب در اینجا چه نقشی دارد؟فرض‌ کنید فیلم آموزشی چه نقشی دارد، تجارب یادگیری که معلم طراحی می‌ کند چه نقشی دارند؟اصولا برای‌ رسیدن به اهداف درس تربیت بدنی از دکتر ملکی چه وسایلی باید بهره گرفت و کتاب‌ درسی در این جغرافیا دارای چه‌ جایگاهی است؟حالا اگر بخواهیم این‌ سؤال را پاسخ گوییم،باید سری‌ به اهداف تربیت بدنی بزنیم،ببینیم که آیا درس تربیت بدنی این الزام را می‌آورد، چیزی به نام کتاب وجود داشته باشد یا نه؟خوب ما در شورای برنامه‌ریزی‌ درسی که از حدود دو سال قبل شروع‌ به کار کرده است،مشارکت خوب و موفقی را با کارشناسان اداره‌های کل‌ تربیت بدنی پسران و دختران و متخصصان تربیت بدنی داشته‌ایم که‌ حاصل آن تولد برنامه درسی تربیت بدنی‌ بوده است. اگر مساوی‌ با ورزش بود،چه بسا این‌ سؤال با قوت بیشتری باید مطرح می‌شد که کتاب برای چی؟ولی تربیت بدنی، مجموعه‌ای از تجارب است برای‌ رشد جسمانی فرد،رشد اجتماعی و رشد عاطفی او که البته ابعاد مربوط به رشد عاطفی و اجتماعی در سایه همان‌ رشد جسمانی معنا پیدا می‌کند که‌ به موقع این مسایل قابل تحلیل و بررسی‌ هستند. یکی از مشکلات بسیار عمده‌ای که در سیستم آموزش‌ تربیت بدنی وجود دارد،نداشتن کتاب‌ درسی است که این کتاب هم در قالب‌ کتاب راهنمای درسی برای معلمان و هم‌ در قالب ارائه یک سری اطلاعات در سطح دانشی است،همین‌طور که آقای‌ دکتر ملکی فرمودند،با توجه به این‌که‌ یکی از حیطه‌های تربیت بدنی،سطح‌ دانش است و به‌هرحال نیاز است که‌ بچه‌ها یک سری اطلاعات علمی‌ در مورد خودشان،در مورد سلامت و تندرستی و در ارتباط با شرایطی که معلم‌ با آنها کار می‌کند،بدانند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.