Skip to main content
فهرست مقالات

نقد و بررسی: علت استفاده از کتاب دانش آموز و برنامه: درسی تربیت بدنی

نویسنده:

(6 صفحه - از 54 تا 59)

خلاصه ماشینی:

"زیرا این طرز تفکر موجب شده است که برنامه درسی تربیت بدنی در دوره ابتدائی نیز مشابه دوره‌های تحصیلی بالاتر،یعنی راهنمائی و متوسطه تصور شود،درحالی‌که تفاوتی اساسی و آشکاری بین برنامۀ این دوره با دوره‌های تحصیلی دیگر وجود دارد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 1:موضوع‌های آموزشی درس تربیت بدنی(قسمت محتوای اصلی)پایه اول دورۀ ابتدائی رویکرد آموزشی انتخاب شده برای تدریس درس تربیت بدنی ترکیبی از روش سنتی یا مستقیم و روش مکاشفه‌ای است. به منظور روشن شدن موضوع به بررسی یکی از جلسه‌های دانش و مهارت می‌پرازیم: جلسه دانش 3 عنوان درس:موارد ایمنی در ورزش هدف کلی:آشنایی با بخشی از خطرها هنگام فعالیت‌های ورزشی و اصول ایمنی اهداف جزیی: حیطۀ دانش: -آشنایی با خطر هل دادن -آشنایی با خطر نبودن تناسب همبازی -آشنایی با نحوه مراقبت از اعضای بدن در ورزش و بازی حیطۀ مهارت: -مهارت تفکر -مهارت بحث و گفتگو -مهارت برقراری ارتباط حیطۀ نگرش: -علاقه به رعایت اصول ایمنی هنگام فعالیت‌های ورزشی وسایل مورد نیاز:کتاب درسی دانش‌آموز روش اجرا: معلم با استفاده از کتاب و مطالب صفحه‌های 24 تا 26 خطرهای احتمالی هنگام ورزش را طرح می‌کند. جلسه مهارت 4 عنوان درس:حرکت‌های پایه و وضعیت بدنی هدف کلی:مهارت در ایستادن و راه رفتن اهداف جزیی حیطه دانش: -آشنایی با ایستادن و راه رفتن صحیح حیطه مهارت: -مهارت در متعادل نگه داشتن سر،تنه و باسن در (به تصویر صفحه مراجعه شود) رویکرد برنامه درسی دوره ابتدائی، تلفیقی از آمادگی جسمانی و سلامت و آموزش بازی‌های ورزشی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.