Skip to main content
فهرست مقالات

تازه های علوم ورزش: ورزش (فعالیت بدنی)

نویسنده:

(4 صفحه - از 52 تا 55)

کلید واژه های ماشینی : ورزش، فعالیت بدنی، ورزش هوازی، قلبی، فشارخون بالا، ورزش منظم با کاهش فشارخون، بیماری قلبی، سلامتی، بهداشت، ورزش قهرمانی، اجرای فعالیت بدنی منظم، شروع برنامهء ورزشی شدید، فعالیت بدنی منظم، فواید، فرد، برنامهء ورزشی، منظم، پزشک، عوامل خطر، بهبود، توسعه، اجرا، قدم‌زدن، فعالیت بدنی هوازی، خطر بیماری شریان کرونری، فعالیت‌ها منظم اجرا، ضربان قلب، آماده‌سازی بدن کمک، خطر بیماری قلبی، افراد دیابتی

خلاصه ماشینی: "3. روند حرکت و توسعه ورزش در ایران شکی نیست که پیروی و استفاده کردن از الگوی فوق‌ موفقیت‌هایی دربرداشته است و خواهد داشت،ولی باید پذیرفت که‌ این الگو پرهزینه،غیر قابل پیش‌بینی و بدون نتایج مستمر و بهینه است. چرا ورزش یا فعالیت بدنی‌ مهم است؟ فعالیت بدنی هوازی منظم، ظرفیت فرد را برای اجرای ورزش‌ افزایش می‌دهد و در پیشگیری اولیه‌ و ثانویهء بیماری قلبی-عروقی نقش‌ مهمی دارد. فرمول FIT عبارت است از: تکرار(چند روز در هفته): F شدت(نظیر آسان،متوسط،شدید): I زمان(مدت زمان هر جلسه یا روز): T پیشنهادهای AHA 1برای بهداشت و سلامتی‌ بیشتر افراد برای سلامتی قلب،ریه‌ها و گردش خون،باید هر فعالیت شدید حد اقل برای 30 الی 60 دقیقه،با تکرار 3 تا 4 روز در هفته و به میزان 50 الی 75%حد اکثر ضربان‌ قلب فرد،اجرا شود. برای کسب فواید سلامتی و بهداشتی،نیازی به فعالیت‌ بدنی بسیار شدید نیست و آنچه مهم است،فعالیت کردن‌ افراد به صورت امر عادی و منظم در روز است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.