Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش: عامل های مؤثر بر تغییر و تحول حرکتی

نویسنده:

(6 صفحه - از 14 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : وراثت ،حرکتی ،انسان ،آموزش ،انسان محصول تعامل محیط ،کروموزوم ،رشد ،عوامل ،معلم ،تربیت ،محیط ،توارث ،رشد حرکتی انسان محصول ،اجداد ،یاخته‌های ،رشد و رشد حرکتی انسان ،رشد و رشد حرکتی ،صفت‌ها ،رشد حرکتی عامل‌های اجتماعی ،اجتماعی ،کودک ،رشد حرکتی انسان عامل‌های ،تحول حرکت در حیات انسان ،عوامل محیطی ،اسلام ،دیدگاه‌های ،تحول و تحول حرکتی انسان ،تعلیم و تربیت ،عامل‌ها رشد و رشد حرکتی ،دانشمندان

خلاصه ماشینی:

"اسلام،علاوه بر این که به محیط و وراثت معتقد است،آن‌ها را عوامل جبری و بیرونی رشد انسان می‌داند و به عامل سومی نیز اشاره دارد که با اختیار و اراده انسان مرتبط است و آن خود است که انسان آن را حضوری‌ درک می‌کند. بنابراین،اگر بخواهیم دیدگاه کلی درباره این سؤال«انسان،رشد و رشد حرکتی او محصول چیست؟»بیان کنیم،پاسخ چنین خواهد بود: انسان محصول تعامل محیط،توارث و خود است(شکل 2). اما معلم خوب می‌داند که وجود دانش‌آموز مساوی آن دو نیست،او می‌تواند ماورای برآیند آن‌ها حرکت کند و علی‌رغم خواست‌زیستی(وراثت)و اجتماعی(محیط)به خواست خود با توجه به همت و تلاش و پشتکار آمیخته‌ با علم(بشری و الهی)به مرزهای‌ دست نایافتنی از نظر زیستی و اجتماعی‌ نایل شود. این نگرش‌ها مراحل حیات است، اما برای کراحل بعدی آفت است و انسان واقعی باید از سلطه‌گری(کودک‌ هفت سال اول سیادت می‌ورزد)و سلطه‌پذیری(هفت سال دوم عبد است) عبور کند و به خود یکی از مهم‌ترین وظایف‌ هر انسانی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.