خلاصه ماشینی:
"ضرورتهای کلی در امر یادگیری درس تربیتبدنی (دورههای اصلی اول تا چهارم) آموزش درس تربیتبدنی باید شامل دخالت دانشآموزان در تداوم مراحل برنامهریزی،اجرا و ارزیابی باشد و این موضوع در همه ابعاد و زمینههای فعالیت کاربرد دارد.
کشف و بیان حالتها،احساسها و بهبود عکس العملهای خود نسبت به موسیقی با اجرای حرکتهای موزون،با استفاده از واکنشهای ریتمدار و تغییرها در سرعت، شکل،جهت و سطح حرکت برنامه آموزشی درس تربیتبدنی دوره دوم دانشآموزان در این دوره باید 6 مورد فعالیت ورزشی را به درستی بیاموزند.
تلاش برای حل مشکل در فعالیتهای بدنی مثل:عبور از موانع با استفاده از وسایل مناسب مانند اسباب ژیمناستیک و وسایل بازیهای ماجراجویانه و اجرای این فعالیتها به صورت انفرادی و گروهی پ.
گسترش،کاربرد و ارزیابی مهارتهای خود در فعالیتهای مربوط به ورزشهای آبی اهداف اکتسابی تعریف سطوح آموزشی تعریفهای زیر مشخصکنندهء بیشترین حدود اجرای دانشآموزان است که در پایان هر دوره آموزشی باید بهطور کامل و مشخص به نمایش بگذارند و در حد برنامهی آموزشی است که به آنان تدریس میشود.
آنها آثار کوتاهمدت و بلندمدت تمرینهای ورزشی را بر سیستمهای مختلف بدن درک میکنند و چگونگی آمادگی برای فعالیتهای خاص و بازگشت به حالت اولیه بعد از تمرینهای شدید ورزشی را به نمایش میگذارند.
آنها بهطور منظم در فعالیتهای جسمی برای پیشبرد سلامتی شرکت میکنند و درک خود را از اصول مورد استفاده برای آمادگی و اجرای یک برنامهء تمرین ورزشی برای زندگی سالم به نمایش میگذارند.
آنها یک برنامه تمرین مناسب ورزشی برای سلامت بدن را طراحی،اجرا و ارزیابی میکنند و درک کاملی از اصول ورزشی مربوط با توجه به معیارهای ایمنی از خود نشان میدهند."