Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه های حرکتی موفق در دوره پیش دبستانی

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 52 تا 56)

کلید واژه های ماشینی : حرکتی ،برنامه ،کودکان ،دوره پیش‌دبستانی ،برنامه‌های حرکتی در دوره پیش‌دبستانی ،معلم ،برنامه‌های حرکتی ،برنامه‌های حرکتی دوره پیش‌دبستانی ،برنامه‌های حرکتی موفق در دوره ،برنامه‌های حرکتی پیش‌دبستانی ،والدین ،تکامل ،برنامه‌های تربیت‌بدنی در دوره پیش‌دبستانی ،مهارت ،موضوع کودک و پرورش ذهنی ،تمرین ،دوره پیش‌دبستانی فرصتی مهیا ،تجربه‌های حرکتی در دوره پیش‌دبستانی ،ذهنی ،سرود ،محیط ،مواد برنامه درسی حرکتی ،تکامل مهارت حرکتی پایه ،فرصت ،حرکتی دوره پیش‌دبستانی به‌منظور توسعه ،برنامه‌های تربیت‌بدنی ،برنامه آموزشی ،تمرین ایستگاهی بخش بعدی ،رشد و تکامل کودکان ،پایه

خلاصه ماشینی:

"تحقیق‌های متنوع با موضوع کودک و پرورش ذهنی، محیطهای غنی شده(محیطهای‌ مناسب و تقویت شده با مواد آموزشی) و برنامه‌ریزی حرکتی؛برای معلمان با دانش قضاوت آگاهانه آن‌ها،هنگام‌ گزینش برنامه آموزشی و شیوه‌های‌ مناسب تدریس برنامه‌های حرکتی در دوره پیش‌دبستانی فرصتی مهیا کرده‌ است. مواد برنامه درسی حرکتی این اعتقاد وجود دارد که هنگام‌ انتخاب یک برنامه درسی حرکتی برای‌ خردسالان،برنامه‌ای مناسب است که‌ مشتمل بر موضوع‌های مهارتی پایه‌ (جابه‌جایی،پریدن،فرود آمدن، پرتاب کردن،دریافت کردن،تعادل و غیره)و مفاهیم بنیادی حرکت باشد(که‌ براساس نظر بوشنر 1994؛گراهام‌ وهالت؛هالت،هل و پارکر 2001 شامل آگاهی فضایی،سخت‌کوشی و ارتباطهاست). در جدول شماره(1)،مدل‌ آموزشی ساده‌ای از مهارت‌ها و مفاهیم‌ حرکتی منتخب را نشان می‌دهد که‌ براساس نظر چند نفر(کارسون در دورهء پیش‌دبستانی، فرصت مناسبی‌ برای بهبود و تکامل مهارت‌های‌ حرکتی و ذهنی‌ کودکان وجود دارد جدول 1-نمونه‌ای از برنامه آموزشی C. در این برنامه‌ها،یک‌ موضوع مهارتی و مفاهیم حرکتی همراه‌ با برنامه تعلیم حرکت،کودکان را به‌ همان خوبی آموزش می‌دهد که معلم‌ خصوصی برای آن‌ها تدریس می‌کند. برنامه‌های حرکتی‌ دوره پیش‌دبستانی به منظور توسعه، تکامل سطح مهارت و ساختار مفهوم‌ حرکت در ذهن کودکان تهیه شده است‌ (رابرت،1999). تمایل مردم‌ به فعالیت به این دلیل است که کودکان‌ پیش‌دبستانی را برای کسب تجربه‌های‌ حرکتی آماده کنند؛تجربه‌هایی که‌ نه تنها برای تکامل جسمانی کودکان، بلکه برای تکامل جنبه‌های شناختی و اجتماعی آن‌ها توان بالقوه‌ای دارد. توسعه و تحقیق مستمر در برنامه‌های‌ حرکتی پیش‌دبستانی برای صلاحیت‌ معلمان،والدین و مدیران ضروری‌ است و قانون‌گذاران با استفاده از اطلاعات موجود در بیان چگونگی تأثیر این برنامه‌ها بر تکامل کودکان مجال‌ بیش‌تری پیدا می‌کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.