Skip to main content
فهرست مقالات

تحلیلی: تکواندو و آمادگی جسمانی

نویسنده:

(4 صفحه - از 16 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : تکواندو ،تمرین‌های ،ورزش ،اسید لاکتیک ،بدن ،تکواندوکار ،انرژی ،تمرین‌های قدرتی توان اجرای تکنیک‌های ،حرکت‌های ،سیستم ،کششی ،سیستم‌های اسید لاکتیک و هوازی ،بافت‌های ،مبارزه‌های ،PTA ،نتیجه اجرای ورزش گسترش ،فعالیت ،انعطاف‌پذیری ،اسید لاکتیک محصول گلیکولیز ،مفاصل ،زمان تمرین‌های ،جلسه تمرین ،گسترش ،سیستم‌های انرژی استفاده ،تکنیک ،توانایی ،سیستم انرژی تمرین ،سیستم گلیکولیز بی‌هوازی ،اجرای تمرین‌های ،گلیکولیز هوازی

خلاصه ماشینی:

"تمرین‌های تکواندو شامل حرکت‌های شدیدی است که:کل بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ضربان قلب را زیاد می‌کند و کار اکسیژن رسانی به قلب و ریه‌ها را برای یک دورۀ زمانی گسترده بهبود می‌بخشد. فواید تمرین‌های قدرتی این است که قدرت و استقامت عضلانی را گسترش،احتمال آسیب‌دیدگی را کاهش و اجرای حرکتی را افزایش می‌دهد(برای مثال:توانایی اجرای تکنیک سخت‌تر و سریع‌تر)و بدن را دگرگون می‌سازد(برای مثال:تودۀ‌عضلانی خالص را بیشتر گسترش می‌دهند). آماده‌سازی قلبی عروقی در یک جلسه تمرین سخت تکواندو،تمام سیستم‌های انرژی استفاده می‌شود:سیستم CP-PTA (فسفاژن)،سیستم گلیکولیز بی‌هوازی(اسید لاکتیک)و گلیکولیز هوازی. از آن‌جا که برخی تکواندوکاران در جریان مسابقه‌های دوره‌ای،اجرای الگوها و مبارزه‌های آزاد -هر دو-را باید به نمایش بگذارند،پس باید به آن‌ها توصیه کرد تا تمرین‌های متداول خود را تغییر دهند،به‌طوری که هر سه سیستم انرژی استفاده شود. تمرین‌های انعطاف‌پذیری باید روزانه و در انتهای تمرین‌ها اجرا شود،چون در این زمان دمای بدن بالا و در نتیجه احتمال آسیب‌دیدگی کم‌تر است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.