Skip to main content
فهرست مقالات

تحلیلی: تکواندو و آمادگی جسمانی

نویسنده:

(4 صفحه - از 16 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : تکواندو، تمرین‌های، ورزش، اسید لاکتیک، بدن، تکواندوکار، انرژی، تمرین‌های قدرتی توان اجرای تکنیک‌های، سیستم، کششی

خلاصه ماشینی:

"تمرین‌های تکواندو شامل حرکت‌های شدیدی است که:کل بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ضربان قلب را زیاد می‌کند و کار اکسیژن رسانی به قلب و ریه‌ها را برای یک دورۀ زمانی گسترده بهبود می‌بخشد. فواید تمرین‌های قدرتی این است که قدرت و استقامت عضلانی را گسترش،احتمال آسیب‌دیدگی را کاهش و اجرای حرکتی را افزایش می‌دهد(برای مثال:توانایی اجرای تکنیک سخت‌تر و سریع‌تر)و بدن را دگرگون می‌سازد(برای مثال:تودۀ‌عضلانی خالص را بیشتر گسترش می‌دهند). آماده‌سازی قلبی عروقی در یک جلسه تمرین سخت تکواندو،تمام سیستم‌های انرژی استفاده می‌شود:سیستم CP-PTA (فسفاژن)،سیستم گلیکولیز بی‌هوازی(اسید لاکتیک)و گلیکولیز هوازی. از آن‌جا که برخی تکواندوکاران در جریان مسابقه‌های دوره‌ای،اجرای الگوها و مبارزه‌های آزاد -هر دو-را باید به نمایش بگذارند،پس باید به آن‌ها توصیه کرد تا تمرین‌های متداول خود را تغییر دهند،به‌طوری که هر سه سیستم انرژی استفاده شود. تمرین‌های انعطاف‌پذیری باید روزانه و در انتهای تمرین‌ها اجرا شود،چون در این زمان دمای بدن بالا و در نتیجه احتمال آسیب‌دیدگی کم‌تر است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.