Skip to main content
فهرست مقالات

علم تمرین (1)

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 26 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : تمرین ،ورزشکاران ،علم تمرین ،مربی ،جلسه تمرین ،دمای ،آمادگی ،مسابقه ،اجرا ،مهارت‌ها ،اصول علمی اجرای تمرین‌های ،تمرین‌های انفرادی دامنه مدت تمرین ،ورزشکاران رشته‌های انفرادی ،جلسه تمرین قسمتی از برنامه ،مهارت ورزشکاران مدت مقدمه ،قسمت ،برنامه ،مدت تمرین ،سطح آمادگی جسمانی ورزشکار ،تمرین ( ،تکرار ،کار ،دمای بدن بالا ،اجرای تمرین‌های ورزشی ،قسمت اصلی تمرین ،جلسه تمرین گروهی ،جلسه تمرین ورزشکاران ،توسعه ،جلسه تمرین دانش ورزشکار ،انفرادی

خلاصه ماشینی:

"در جلسه‌هی تمرین‌ تیمی ویژهء مرحله آمادگی و ورزشکاران مبتدی‌ استفاده از ساختار چهار قسمتی مناسب‌ خواهد بود،زیرا در هر دو حالت مشخص‌ کردن اهداف تمرین و روش‌های دستیابی به‌ آن‌ها مناسب است که در مقدمه توضیح داده‌ شد. مربی باید در جلسهء تمرین کاملا آمادگی داشته باشد و با توضیح اهداف ممکن‌ است برنامه جلسه تمرین را به نمایش بگذارد یا از وسایل سمعی و بصری مربوط به برنامهء خود استفاده کند. ب)آمادگی(گرم کردن)76 گرم کردن که واژهء عمومی مورد استفاده‌ برای این قسمت از جلسه تمرین است، درواقع آمادگی فیزیولوژیکی و روانی برای‌ اجرای وظایف تمرینی بعدی است. اگر گرم کردن شدید و مداوم باشد پس از 2 الی 3 دقیقه شروع‌ می‌شود اما ممکن است در این حالت قابلیت‌ عملکردی ورزشکار به سطح بهینه نرسد. اصول و ترتیب خاصی هنگام گرم کردن‌ برای قسمت‌های مختلف بدن وجود دارد، ولی آنچه اهمیت بیش‌تری دارد این است که‌ سرعت اجراهای ورزشی هنگام گر کردن‌ باید از تمرین یا مسابقه پایین‌تر و فعالیت‌های‌ اجرا شده باید ویژه باشد؛به این معنی که به‌ مهارت‌های مورد استفاده در آن رشته ورزشی‌ یا خیلی شبیه یا دقیقا مثل همان مهارت‌ها باشد. پس از 5 الی 10 دقیقه دویدن با گام‌های‌ آهسته(اسکیت کردن یا اسکی رفتن) ورزشکار تمرین‌های سوئدی‌28را از بالا به‌ پایین اجرا می‌کند که از گردن،دست‌ها، شانه‌ها،شکم،پاها و پشت شروع می‌شود. در خصوص‌ مدت گرم کردن هرچه حجم کار یا مدت‌ مسابقه بیش‌تر،مدت گرم کردن باید طولانی‌تر باشد،(لاس ویرن‌30به مدت 45 دقیقه گرم می‌کند)بدیهی است برای گرم‌ کردن بهینه،ورزشکار به آمادگی عمومی‌ جسمانی و استقامت عمومی خوبی نیاز دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.