Skip to main content
فهرست مقالات

نقش آنتی اکسیدانت ها در پیشگیری از دردهای عضلانی

نویسنده:

(4 صفحه - از 12 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : رادیکال‌های آزاد ،آنتی‌اکسیدانت ،ورزش ،غشاهای سلولی ،تمرین ،رادیکالهای آزاد غشاهای سلول ،بدن ،غشاهای سلول عضلانی ،مصرف ،ویتامین C ،آسیب ،پیش‌گیری از دردهای عضلانی ،تشکیل رادیکال‌های آزاد ،الکترون ،نقش آنتی‌اکسیدانت ها در پیش‌گیری ،آسیب عضلانی ،مولکول‌های ،آنتی‌اکسیدانت‌ها ،ویتامین E ،تمرین شدید ،تولید رادیکال‌های آزاد ،اکسیژن ،دارونما ،تولید ،ورزشکاران ،فشار اکسایشی با مواد آنتی‌اکسیدانت ،مصرف مکمل ،غشاهای سلولی بدن ،آسیب غشاهای سلولی ،کاهش فشار اکسایشی با مواد

خلاصه ماشینی:

"این حالت ممکن‌ است،به سطح آمادگی جسمانی یا مهارت ورزشی شما ربطی نداشته‌ باشد،اما دارای علائم هشداردهندای‌ است که نشان می‌دهند،بیش از حد فیزیولوژیکی خود تمرین کرده‌اید و باید مطلع باشید که قرار دادن بدن تحت‌ فشار بیش از حد می‌تواند،در طولانی‌ مدت اثرات منفی روی سلامت روانی‌ و جسمانی شما بگذارد. تولید رادیکال‌های آزاد در فعالیت‌های ورزشی شدید و طولانی مدت اجتناب‌ناپذیر است،اما نقش آنتی‌اکسیدانت‌ها در پیشگیری از دردهای عضلانی آنتی‌اکسیدانت‌ها در برابر این راهزنان‌ مولکولی،مدافع نیرومند بدن شما هستند. ویتامین C تحقیقات جدید نشان داده‌اند که‌ مصرف مکمل حاوی ویتامین C می‌تواند،به ورزشکاران کمک کند تا تولید رادیکال آزاد را که آسیب‌ عضلانی به همراه دارد،کاهش داد. در حال حاضر،بسیاری از محققان، مصرف روزانهء 250 تا 2500 میلی‌گرم ویتامین C را برای خنثی‌ کردن رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از آسیب سلولی و عضلانی یا به حداقل‌ رساندن آن را توصیه می‌کنند. به‌ویژه مشخص‌ شده است که وقتی ویتامین C برای‌ چند روز پیش از یک مسابقات طولانی یا جلسات تمرینی مصرف شود،اثر رادیکال‌های آزاد بر مصونیت بدن را کاهش می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.