Skip to main content
فهرست مقالات

عادات هفت گانه بسیار مؤثر، برای معلمان تربیت بدنی

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 22 تا 26)

کلید واژه های ماشینی : معلمان، معلمان تربیت‌بدنی، کلاس، دانش‌آموزان، آموزش، تدریس، رفتار، مهارت‌های، معلمان کارامد، مهارت‌های مدیریتی کلاس درس، کودک، انتظارات، عادات هفت‌گانه، مدیریت، مدیریت کلاس، محیط، عادات هفت‌گانهء معلمان تربیت‌بدنی، فعالیت، وسایل، علامت، تعمق، کار، روش تدریس، محیط آموزشی، ایجاد محیط مؤثر و دوستانه، اجرا، رفتار پسندیده، مقررات تربیت‌بدنی، آموزش مهارت‌های بچه‌ها، کلاس‌های درس مؤثر

خلاصه ماشینی: "معلمان از این عادات استفاده‌ می‌کنند تا با ایجاد محیط مؤثر و دوستانه، دانش‌آموزان رفتار مقبول از این عادات‌ استفاده می‌کنند تا با ایجاد محیط مؤثر و دوستانه،دانش‌آموزان رفتار مقبول را بیاموزند،در تلاش خود برای‌ مهارت‌های جدید احساس امنیت کنند و مهارت‌های لازم را برای شرکت در فعالیت‌های مربوط به روش زندگی کردن‌ فرا گیرند. بسیاری از معلمان کارامد،جریمه‌های‌ موردنظر خود را بدین ترتیب در نظر 1lمی‌شود،حضور وی در فعالیت‌های‌ کلاس کاهش یابد،اما این کار به او می‌آموزد که رفتار قابل‌قبول،از یادگیری یک مهارت بدنی(جسمانی) مهم‌تر است. احتمال دیگر این است که‌ کودکان حرف زدن را متوقف کند و کلاس ادامه یابد،اما رابطهء بین معلم و دانش‌آموز تیره شود. برای‌ مثال،وقتی معلمی انتظار دارد که‌ دانش‌آموزان کلاس 5 ثانیه پس از شنیدن‌ یا دیدن علامت«ایست»توقف کنند،اما به آن عمل نمی‌کنند،باید متوجه شود که‌ زمان تجدیدنظر در هدف فرا رسیده‌ است. برای مثال،مدت زمانی که معمولا طول می‌کشد تا دانش‌آموزان بایستند و به فرمان گوش بدهند،10 ثانیه است و معلم می‌تواند،«زمان»را هدف خود قرار دهد و آن را در طول برگزاری‌ کلاس‌های دیگر کاهش دهد تا به 5 ثانیه‌ برسد. بازدید دائمی معلم،به وی کمک می‌کند که‌ به‌طور مؤثری به مدیریت کلاس بپردازد و محیط مطلوبی برای آموزش مهارت‌های جدید ایجاد کند. این فرایند منظم‌ به شرح زیر پیش می‌رود: پس از علامت دادن برای توقف، معلم به آرامی از چپ به راست برای‌ دیدن واکنش مناسب دانش‌آموز به‌ علامت توقف،آن‌ها نگاه می‌کند. اگر رفتار مورد انتظار(با وجود این‌ انتظارات عملی)مشاهده نشد،معلم‌ کلاس را به این روش مورد خطاب قرار می‌دهد:بچه‌ها!گوش کنید!ما با «ایست کردن‌هایمان»مشکل داریم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.