Skip to main content
فهرست مقالات

چشم اندازی از وضعیت جهانی درس تربیت بدنی در مدرسه ها

نویسنده:

(4 صفحه - از 44 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : وضعیت جهانی درس تربیت‌بدنی، درس تربیت‌بدنی، درس تربیت‌بدنی در مدرسه‌ها، درس تربیت‌بدنی در برنامهء تحصیلی، اطلاعات، کشورهای جهان درس تربیت‌بدنی، جایگاه درس تربیت‌بدنی، چشم‌اندازی از وضعیت جهانی، توجه جهانی به درس تربیت‌بدنی، قانونی، قانون لزوم تدریس تربیت‌بدنی، درس تربیت‌بدنی موضوعی، درس جایگاه واقعی و قانونی، پژوهش‌ها، قرار گرفتن درس تربیت‌بدنی، واقعی درس تربیت‌بدنی، تدریس تربیت‌بدنی در مدرسه‌ها، امکانات و تجهیزات، منابع اطلاعاتی، درس تربیت‌بدنی مطابق با قوانین، وضعیت امکانات موجود، توجهی به رشتهء تربیت‌بدنی، آمریکا، ضرورت وجود درس تربیت‌بدنی، جایگاه قانونی و واقعی، نتایج فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی، رشتهء تربیت‌بدنی در صدر برنامه‌ها، جایگاه تربیت‌بدنی، تربیت‌بدنی نسبت به سایر موضوع‌های، برنامهء تحصیلی دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی: "نتایج پژوهش‌ نشان می‌دهند،با آن‌که در برنامهء تحصیلی دانش‌آموزان 92 درصد از کشورهای جهان درس تربیت‌بدنی‌ وجود دارد،این درس جایگاه واقعی‌ وقانونی خود را پیدا نکرده است و نگرش و توجه عموم به این درس،در حد مطلوبی نیست. ضرورت وجود درس تربیت‌ بدنی در برنامهء تحصیلی نتایج مطالعات متعددی نشان‌ می‌دهند که بیش‌تر کشورها(بیش از 92 درصد)درس تربیت‌بدنی را در برنامهء تحصیلی دانش‌آموزان خود دارند. بیش‌تر کشورها یا دولت‌ها بر لزوم قرار گرفتن درس تربیت‌بدنی‌ در برنامهء تحصیلی تأکید کرده‌اند، اما بین آنچه باید باشد و آنچه اکنون‌ وجود دارد،فاصلهء زیادی است. با توجه به جدول 1,در 71 درصد از موردها،درس تربیت‌بدنی مطابق با قوانین و دستورالعمل‌های موجود در سطح جهانی تدریس می‌شود،اما در 29 درصد باقی‌مانده،درس تربیت‌ بدنی در برنامهء تحصیلی جای خود را به مواد آموزشی دیگر داده یا کم‌ترین توجه به آن شده است. قابل‌توجه است که 86 درصد از پاسخ‌های داده شده در کشورهای گوناگون نشان می‌دهند که‌ درس تربیت‌بدنی از نظر ضوابط آموزشی با سایر رشته‌ها برابراست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.