Skip to main content
فهرست مقالات

تحلیلی: نقش معلم تربیت بدنی در ارتقاء سطح آمادگی جسمانی دانش آموزان

گزارشگر:

(3 صفحه - از 5 تا 7)

خلاصه ماشینی:

"به دنبال آن،در بخشنامهء اصلاحی شمارهء 334 م/ت‌ مورخ 25/6/63،معلمان‌ تربیت‌بدنی برای پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی ابقا شدند و از آغاز سال‌ تحصیلی 64-63 دانش‌آموزان‌ نقش معلم تربیت‌بدنی در ارتقا سطح آمادگی جسمانی دانش‌آموزان پایه‌های اول تا سوم ابتدایی،عملا فاقد معلم خاص درس تربیت‌بدنی شدند و تدریس آن در سه پایه به عهدهء معلمان‌ ثابت کلاس‌ها نهاده شد. این موضوع نشان می‌دهد، حضور معلمان ثابت کلاس‌ها نسبت به‌ معلمان تربیت‌بدنی در ساعت‌های‌ ورزش به آمادگی بدنی کم‌تر دانش‌آموزان منجر می‌شود. از طرفی،به علت آشنایی اندک معلمان‌ ثابت کلاس،بعضا ضعف بدنی و بالا بودن سن و از طرفی دیگر،به علت‌ زن بودن معلم ثابت بیش‌تر کلاس‌های‌ دوره ابتدایی و محیط روباز و نامناسب‌ مدرسه برای این معلمان،قادر به‌ اجرای مهارت‌های حرکتی نیستند. به‌ حضور معلمان تربیت‌بدنی در ساعت‌های ورزش به افزایش‌ آمادگی جسمانی دانش‌آموزان‌ منجر شده است عبارتی دیگر،کلاس‌های درس‌ تربیت‌بدنی آموزشگاه‌هایی که معلمان‌ ثابت کلاس این درس را تدریس‌ می‌کنند،نسبت به کلاس‌های معلمان‌ متخصص تربیت‌بدنی،پویایی و تحرک‌ کم‌تری دارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.