Skip to main content
فهرست مقالات

زنگ تربیت بدنی، پارادکس توسعه مهارت های حرکتی پایه در کودکان

نویسنده:

(4 صفحه - از 28 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : بدنی، زنگ تربیت‌بدنی، تربیت‌بدنی، کودکان، فعالیت بدنی، مهارت‌های حرکتی پایه، سطح مهارت‌های حرکتی پایه، ارتقای سطح مهارت‌های حرکتی پایه، ارتقا مهارت‌های حرکتی پایه کودکان، دوران کودکی سبب ارتقای سلامت، فعالیت بدنی در دوران کودکی، حرکتی پایه در کودکان، افزایش سطح فعالیت بدنی کودکان، مدرسه‌ها، سطح فعالیت بدنی، برنامه‌های حرکتی در زنگ تربیت‌بدنی، اجرای فعالیت بدنی، زمان کوتاه زنگ تربیت‌بدنی مدرسه‌ها، برنامه، کلاس‌های تربیت‌بدنی و میزان فعالیت، فعالیت بدنی در ساعت تربیت‌بدنی، افزایش میزان فعالیت‌های بدنی، درس تربیت‌بدنی، دختران، سلامت، زنگ تربیت‌بدنی در مدرسه‌های ابتدایی، معلمان، امر برنامه‌ریزی درس تربیت‌بدنی، زنگ تربیت‌بدنی پربار، افزایش فعالیت‌های ورزشی کودکان

خلاصه ماشینی: "سطح مهارت‌های حرکتی پایه: تحقیقات در زمینهء مهارت‌های حرکتی‌ پایه نشان می‌دهند،بین میزان‌ فعالیت‌های بدنی در دوران کودکی و سطح اجرای آن فعالیت‌ها در دوران‌ بزرگسالی و نیز ارتقای مهارت‌های‌ حرکتی پایه ارتباط زیادی وجود دارد، به گونه‌ای که به نظر می‌رسد،ارائه‌ لذت‌بخش برنامه‌های حرکتی در زنگ تربیت‌بدنی مدرسه‌ها،افزایش‌ فعالیت‌های ورزشی کودکان را در دوران بزرگسالی سبب می‌شود. اما این مسأله مطرح می‌شود، چگونه می‌توان در زمان محدود درس‌ تربیت‌بدنی،هم‌سطح فعالیت‌های‌ حرکتی کودکان را افزایش داد و هم‌ دستیابی آنان را به مهارت‌های حرکتی‌ پایه توسعه بخشید؟ به نظر می‌رسد،با اجرای‌ برنامه‌ای دقیق،بتوان سطح دستیابی‌ کودکان به مهارت‌های حرکتی پایه و اجرای فعالیت‌های بدنی را به‌طور عام‌ افزایش داد؛البته در صورتی که این‌ هدف‌ها را در قالب طرح نیمه تجربی‌ در مدرسه‌ها دنبال کرد. تدوین برنامهء جدید و نوگرا را می‌توان راهبردی مهم در پیشبرد هدف‌های آموزشی تربیت‌بدنی در نظر گرفت که شامل دو بخش عمده‌ است: الف)افزایش زمان اختصاص داده‌ شده به انجام فعالیت‌های بدنی‌ براساس اصول علمی ب)تمرکز هرچه بیش‌تر بر مهارت‌های حرکتی پایه."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.