خلاصه ماشینی:
"نظر به اینکه این افزایش، به احساس موفقیت دانشآموز در اجرای مهارتهای حرکتی وابسته است، چارهای نیسن جز اینکه برنامهء تمرینی را طوری طراحی کنید،تا شاگردان ضعیف هم در اجرای آن احساس موفقیت کنند.
سؤالی این است،با فرهاد (نمونهء 1)چه باید کرد؟چگونه باید برنامهء تمرین وی را طراحی کرد تا او هم احساس موفقیت کند؟ به نظر میرسد،این سؤال ساده جواب سادهای دارد:«باید حرکاتی را که برای وی در نظر میگیریم،آنقدر ساده باشند که او بتواند با کمی تلاش، آنها را به طرز مناسبی انجام دهد و به این ترتیب،احساس موفقیت کند.
ساده کردن مهارت،تشویق به موقع و مناسب، پیشگیری از تمسخر دانشآموزان توسط همکلاسیها و نشان دادن موفقیتهای کوچکی که ممکن است به چشم شاگردان نیاید،باعث میشوند،زنگ تربیتبدنی و ورزش به زنگ اعتمادبهنفس تبدیل و حیاط مدرسه از عطر موفقیت و اشتیاق پر شود."