Skip to main content
فهرست مقالات

منابع تدوین استانداردهای درس تربیت بدنی در دوره ابتدایی

نویسنده:

(6 صفحه - از 18 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : منابع تدوین استانداردهای درس تربیت‌بدنی ،بدن ،تربیت ،استانداردهای درس تربیت‌بدنی در دوره ،درس تربیت‌بدنی در دوره ابتدایی ،ورزش ،درس تربیت‌بدنی در دورهء ابتدایی ،هدف‌های درس تربیت‌بدنی ،آموزش و پرورش ،سن ،کودکان ،پرورش و هدف‌های درس تربیت‌بدنی ،استانداردهای درس تربیت‌بدنی با منابع ،درس تربیت‌بدنی و ورزش ،قانون اساسی جمهوری اسلامی ،جسمانی ،برنامهء درسی تربیت‌بدنی ،مهارت ،درس تربیت‌بدنی دورهء ابتدایی ،ارتباط استانداردهای درس تربیت‌بدنی ،استانداردهای درس تربیت‌بدنی با قانون ،هدف‌های ،برنامهء دانش‌آموزان به درس تربیت‌بدنی ،درس تربیت‌بدنی در برنامهء درسی ،حرکات ،اجتماعی ،درس تربیت‌بدنی با قانون اساسی ،دانش‌آموزان ،هدف‌های آموزش و پرورش ،علاقه

خلاصه ماشینی:

"تحلیلی‌ منابع تدوین‌ استانداردهای درس تربیت‌بدنی‌ در دوره ابتدایی پژوهش و نگرش از: جواد آزمون کارشناس ارشد تربیت‌بدنی مقدمه «سازمان بین‌المللی استاندارد» (ISO) ،استاندارد را مدرکی دانسته است که در برگیرندهء قواعد،راهنمایی‌ها و ویژگی‌هایی برای فعالیت‌ها یا نتایج آن‌ها،به منظور استفادهء عمومی و مکرر است که این امر از طریق همرأیی فراهم و به‌ وسیله سازمانی شناخته شده،تصویب شده باشد و هدف از آن،دستیابی به میزان مطلوبی از نظم،در زمینه‌ای خاص‌ است. الف)مبانی تربیتی،اخلاقی و اعتقادی ارزش‌های حاکم بر آموزش و پرورش کشور ایجاب‌ می‌کند،زیربنای تمام فعالیت‌های تربیت‌بدنی جامعه،بر اصول تربیتی،اخلاقی و اعتقادی تأکید داشته باشد؛چرا که‌ اعتقاد بر آن است،تربیت‌بدنی بخشی از تعلیم و تربیت و وسیله‌ای برای سالم‌سازی انسان‌ها و در نهایت جامعه است. اکنون پس از سال‌ها،تنها برای‌ دورهء ابتدایی برنامهء درسی مدونی تهیه شده است و هدف‌های‌ پیش‌بینی شده برای آن،می‌تواند یکی از منابع تدوین‌ استانداردهای این درس تربیت‌بدنی دورهء ابتدایی‌ (1379)،این درس سه هدف عمده در سطوح دانشی، مهارتی و نگرشی را به این شرح مدنظر دارد و به گونه‌ای‌ طراحی شده است که تا پایان دورهء تحصیلی،دستیابی‌ دانش‌آموزان به آن‌ها ممکن باشد. هدف‌های درس تربیت‌بدنی،باید برخاسته از ماهیت مادهء درسی،نیازهای دانش‌آموزان، ویژگی‌های آن‌ها و انتظارات جامعه از این درس،به منظور تحقق هدف های آموزش و پرورش و نهایتا قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران باشد. بنابراین، استانداردهای درس تربیت‌بدنی در دورهء ابتدایی باید برخاسته از قانون اساسی باشد و قانون اساسی نیز،با در نظر گرفتن هدف آموزش و پرورش و هدف‌های درس‌ تربیت‌بدنی،استانداردها را مشخص می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.