Skip to main content
فهرست مقالات

منابع تدوین استانداردهای درس تربیت بدنی در دوره ابتدایی

نویسنده:

(6 صفحه - از 18 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : منابع تدوین استانداردهای درس تربیت‌بدنی، بدن، تربیت، استانداردهای درس تربیت‌بدنی در دوره، درس تربیت‌بدنی در دوره ابتدایی، ورزش، درس تربیت‌بدنی در دورهء ابتدایی، هدف‌های درس تربیت‌بدنی، آموزش و پرورش، سن

خلاصه ماشینی:

"تحلیلی‌ منابع تدوین‌ استانداردهای درس تربیت‌بدنی‌ در دوره ابتدایی پژوهش و نگرش از: جواد آزمون کارشناس ارشد تربیت‌بدنی مقدمه «سازمان بین‌المللی استاندارد» (ISO) ،استاندارد را مدرکی دانسته است که در برگیرندهء قواعد،راهنمایی‌ها و ویژگی‌هایی برای فعالیت‌ها یا نتایج آن‌ها،به منظور استفادهء عمومی و مکرر است که این امر از طریق همرأیی فراهم و به‌ وسیله سازمانی شناخته شده،تصویب شده باشد و هدف از آن،دستیابی به میزان مطلوبی از نظم،در زمینه‌ای خاص‌ است. الف)مبانی تربیتی،اخلاقی و اعتقادی ارزش‌های حاکم بر آموزش و پرورش کشور ایجاب‌ می‌کند،زیربنای تمام فعالیت‌های تربیت‌بدنی جامعه،بر اصول تربیتی،اخلاقی و اعتقادی تأکید داشته باشد؛چرا که‌ اعتقاد بر آن است،تربیت‌بدنی بخشی از تعلیم و تربیت و وسیله‌ای برای سالم‌سازی انسان‌ها و در نهایت جامعه است. اکنون پس از سال‌ها،تنها برای‌ دورهء ابتدایی برنامهء درسی مدونی تهیه شده است و هدف‌های‌ پیش‌بینی شده برای آن،می‌تواند یکی از منابع تدوین‌ استانداردهای این درس تربیت‌بدنی دورهء ابتدایی‌ (1379)،این درس سه هدف عمده در سطوح دانشی، مهارتی و نگرشی را به این شرح مدنظر دارد و به گونه‌ای‌ طراحی شده است که تا پایان دورهء تحصیلی،دستیابی‌ دانش‌آموزان به آن‌ها ممکن باشد. هدف‌های درس تربیت‌بدنی،باید برخاسته از ماهیت مادهء درسی،نیازهای دانش‌آموزان، ویژگی‌های آن‌ها و انتظارات جامعه از این درس،به منظور تحقق هدف های آموزش و پرورش و نهایتا قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران باشد. بنابراین، استانداردهای درس تربیت‌بدنی در دورهء ابتدایی باید برخاسته از قانون اساسی باشد و قانون اساسی نیز،با در نظر گرفتن هدف آموزش و پرورش و هدف‌های درس‌ تربیت‌بدنی،استانداردها را مشخص می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.