Skip to main content
فهرست مقالات

نوشیدنی های ورزشی

مترجم:

(2 صفحه - از 60 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : ورزشکاران، نوشیدنی‌های، نوشیدنی‌های ورزشی، آب، بدن، مایعات، مسابقه، سدیم، تمرین، گرفتگی عضله، کربوهیدرات‌ها، نمک، مصرف، ماهیچه‌ها، مصرف نوشیدنی‌های ورزشی، الکترولیت‌های، قند، نوشیدنی‌های ورزشی استفاده، آب بدن، اونس مایعات، اونس، جبران، گرفتگی ماهیچه‌ها، نمک و نوشیدنی‌های ورزشی، دچار گرفتگی عضله، شرجی، وزن، تمرین و مسابقه، جبران سریع مایعات و کربوهیدرات‌های، تعریق در طول تمرین

خلاصه ماشینی: "مصرف نوشیدنی‌های ورزشی برای زمان بی‌آبی در تمرین‌هایی که کم‌تر از یک ساعت طول می‌کشند،اهمیت‌ زیادی دارند. در ماه‌هایی که گرما زیاد است و در اردوهای آمادگی،خستگی زیادی در ورزشکاران مشاهده‌ می‌شود و آن‌ها بیشتر دچار گرفتگی عضله و لاغری‌ می‌شوند این موضوع بیش‌تر مدنظر باشد. به هر ترتیب،دستور اول دفاع در مقابل‌ گرفتگی عضله،تشویق ورزشکاران به مصرف بیش‌تر نمک‌ و نوشیدنی‌های ورزشی است. اما برای ورزشکارانی که‌ بیش‌تر به گرفتن عضلات دچار می‌شوند،یا آن‌ها که تعریق‌ زیادی دارند،این ممکن است کافی نباشد و ورزشکارانی که‌ دچار گرفتگی زیاد می‌شوند،باید 4/1 قاشق چایخوری نمک‌ در 16 تا 20 اونس آب حل کنند و برای جبران کمبود،آن را بنوشند. برای‌ جلوگیری از دهیدراسیون(از دست دادن آب)،مخصوصا در محیطهای گرم و مرطوب،ورزشکاران باید بیش‌تر اوقات و به اندازه‌ی کافی از نوشیدنی‌های ورزشی که حاوی‌ الکترولیت‌ها هستند(مثل سدیم برای پیشگیری از گرفتگی‌ عضلات)،استفاده کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.