Skip to main content
فهرست مقالات

اطلاع رسانی: گفت و گو با دکتر محمد خبیری - تربیت بدنی و زنگ ورزش

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(6 صفحه - از 8 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : ورزش، تربیت، تربیت‌بدنی، درس تربیت‌بدنی، آموزش و پرورش، تربیت‌بدنی و زنگ ورزش، معلمان تربیت‌بدنی، درس تربیت‌بدنی معلمان تربیت‌بدنی، دانش‌آموزان، متولی ورزش قهرمانی فدراسیون‌ها

خلاصه ماشینی:

"ابتدا خواهش‌ می‌کنم برای این‌که بتوانیم بحث و گفت‌وگو را هدفمند دنبال کنیم،اولا بفرمایید کدام یک از دو واژه(درس‌ تربیت‌بدنی و زنگ ورزش)درست است که در برنامه‌ی‌ درسی منظور شود؟و ثانیا تعریف و کارکردهای آن‌ها را نیز توضیح دهید. آنچه که‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) در کشوری مثل‌ انگلستان،در دوره‌ی ابتدایی‌ برای درس‌ تربیت‌بدنی‌ آن‌قدر وقت‌ نمی‌گذارند و بیش‌تر روی‌ اوقات فراغت‌ دانش‌آموزان‌ سرمایه‌گذاری‌ می‌شود تا ساعت‌ درس‌ تربیت‌بدنی در کشور مالزی، حتی‌ مدرسه‌های‌ دخترانه‌ی آن‌ها دارای زمین‌ چمن است مسؤولان آن‌جا از ما می‌خواستند،دقیقا همان کارهایی‌ بود که از یک معلم تربیت‌بدنی انتظار می‌رفت. آیا توسعه تربیت‌بدنی در مدرسه‌ها،تنها به عهده‌ی‌ آموزش و پرورش و مشخصا تشکیلات ستادی آن(معاونت‌ تربیت‌بدنی و تندرستی)است؟یا این‌که نهادها و بخش‌های‌ دیگر کشور نیز باید در این امر مشارکت داشته باشند؟ ما ابتدا باید رشد و توسعه را تعریف کنیم. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که‌ رشد و توسعه‌ی تربیت‌بدنی در معنای اخیر آن از طریق‌ آموزش و پرورش دنبال شود،بلکه همه‌ی بخش‌ها و تشکیلات موجود در کشور باید در این امر مشارکت کنند. آموزش و پرورش توان این را دارد که‌ برای خودش در زمینه تربیت‌بدنی و ورزش برنامه‌های‌ 5 ساله،10 ساله و حتی 20 ساله طراحی کند. احتمالا شما نیز تاکنون شاهد بوده‌اید که گاهی پس از باخت‌ تیم‌های ملی در رقابت‌های بین‌المللی،از گوشه و کنار به‌ گوش می‌رسد که شکست‌های ما به این دلیل است که در آموزش و پرورش،روی ورزش خوب کار نمی‌شود،به‌ نظر شما درس تربیت‌بدنی در مدرسه‌ها تا چه اندازه در پیروزی،شکست و ناکامی ورزشکاران ملی ما در رقابت‌های بین‌المللی تأثیرگذار است؟ بخشی از پاسخ را قبلا بیان کردم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.