Skip to main content
فهرست مقالات

سلامتی و ایمنی، رهاورد فعالیت

نویسنده:

(2 صفحه - از 48 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : تمرینات، سلامتی، آسیب‌دیدگی، قدرت عضلانی، کاهش قدرت عضلانی ظرف، اجرای تمرینات، حفظ قدرت عضلانی مدت، بروز درد عضلانی ظرف، قدرت، رهاورد فعالیت

خلاصه ماشینی:

"باور اشتباه در این میان آن است که‌ عده‌ای تصور می‌کنند،افزایش قدرت‌ بدنی الزاما نیازمند حرکات شدید با وزنه یا حضور در سالن‌های بدن‌سازی‌ پیشرفته است،درحالی‌که اجرای‌ تمرینات قدرتی د رحرد سلامتی و فراهم‌ آوردن حد اقل شرایط برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی،به زمان یا و سیله‌ی‌ چندانی نیاز ندارد. این‌گونه تمرینات به‌ شدت کوتاه و د رهر زمان و مکانی‌ قابلیت اجرا دارند؛ضمن این‌که‌ می‌توانند سبب افزایش قدرت عضلانی‌ نیز بشوند،نباید فارموش کرد که حفظ دستاوردهای تمرینات ایزومتریک‌ آسان‌تر از حفظ گنجایش آیروبیک‌ است؛هرچند که نکات قابل تأملی نیز در اجرای این‌گونه تمرینات وجود دارند،از جمله این‌که:تقویت و پیشرفت عضلانی،به واسطه‌ی اجرای‌ این دسته از تمرینات،صرفا در زاویه‌ی‌ خاصی که در محدوده‌ی حرکتی مفصل‌ است و بر آن ناحیه،قدرت اعمال شده‌ است،حاصل می‌شود. توجه‌ داشته باشید،خستگی مفرط می‌تواند نشانه‌ی بیش تمرینی باشد،پس باید سرعت حرکات را کاهش دهیدو اندکی‌ استراحت کنید ضمن این‌که در اجرای‌ تمرین نیز به آرامی و محکم نفس‌ بکشید؛در غیر این صورت،نخستین‌ گام برای آسیب‌دیدگی برداشته‌اید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.