Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه ی درسی یکپارچه و درس تربیت بدنی

نویسنده:

مترجم:

(6 صفحه - از 36 تا 41)

کلید واژه های ماشینی : آموزش، اطلاعات، درس تربیت‌بدنی، دانش‌آموزان، مربیان، برنامه‌ی درسی یک‌پارچه، الگو، تلفیق، برنامه‌ی آموزش، تجربه‌ی یادگیری به ارائه‌ی اطلاعات

خلاصه ماشینی:

"این روش‌ اغلب بر استفاده از علائم دیداری- شنیداری و مهارت‌های‌ حرکتی- لامسه‌ای‌ آموزش‌ بین رشته‌ای به‌ شکل‌ اختصاصی، راهبرد آموزشی‌ مؤثر و کارآمدی‌ برای کمک به‌ کسب تجربه و تسلط بر محتوا و مهارت‌هاست در این شیوه‌ (آموزش‌ بین رشته‌ای) نامشخص‌ بودن هدف‌ها و سطحی‌ بودن‌ فعالیت‌ها باعث‌ سردرگمی‌ دانش‌آموزان‌ خواهد شد در تجربیات آموزشی تأکید دارد و روش‌های متفاوتی برای‌ بیان و ارتباط افکار و عقاد دانش‌آموزان فراهم می‌سازد. مربیان نیز مانند دانش‌آموزان از آموزش بین رشته‌ای سود می‌برند،زیرا این روش درک موضوعات و شیوه‌های‌ آموزشی دیگر را فراهم می‌سازد. همکاری در موضوعات بین گروهی مستلزم ترکیب‌ روش‌های آموزشی متفاوت،توافق روی یک موضوع یا فعالیت اصلی،تقسیم کار برای فراهم آوردن موضوعات، و تنظیم منابع زمان و انرژی است. مربیان ممکن است به این نتیجه برسند که در موضوعات‌ دیگر اطلاعات کافی ندارند و از این‌رو قادر به یافتن راه‌هایی‌ برای ایجاد ارتباط مناسب بین مفاهیم و متون درس‌های‌ گوناگون نیستند. یک شروع خوب این است که ابتدا در نظر بگیریم،آیا این روش حس عقلانی خوبی در آموزش‌ جنبه‌های خاص تربیت‌بدنی که با موضوعات دیگر تلفیق‌ شده‌اند،ایجاد خواهد شد؟دانش‌آموزان چه چیزی را به‌ عنوان تجربه‌ی آموزشی در هر رشته می‌آموزند؟آیا این روش‌ آموزشی،دیدگاه‌ها و معانی جدیدی در ارتباط با مفاهیم و متون به وجود می‌آورد؟ دومین جنبه این است که روش آموزشی مذکور باید از طرح عملی و اجرایی مناسبی برخوردار باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.