خلاصه ماشینی:
"@اصول اصلی الگوی آموزش ورزش ساید نتاپ(1994)شش ویژگی اصلی برای این الگو نام برده است که عبارتند از: (به تصویر صفحه مراجعه شود) 1.
6. جشن پایان دوره:رقابتهای ورزشی،فرصتی برای برگزاری جشنهای گوناگون به وجود میآورند که این جشنها ممکن است در حد قهرمانی یک بازی فوتبال دبیرستانی یا در حد المپیک باشد.
نیاز آنها در قالب عناصری چون اندازهی تیمها،ماهیت رقابت، رقابتهای ورزشی، فرصتی برای برگزاری جشنهای گوناگون به وجود میآورند که این جشنها ممکن است در حد قهرمانی یک بازی فوتبال دبیرستانی یا در حد المپیک باشد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) شکلهای بازیهای مورد استفاده در الگوی آموزش ورزش،باید متناسب با تواناییهای دانشآموزان باشد پایان دوره و زمان و وضعیت بازی برآورده میشود(همهی دانشآموزان به طور یکسان بازی میکنند و فرصتهای یکسانی برای یادگیری دارند).
دانشآموزان این نقشها را یاد میگیرند و مسؤولیتپذیری بیشتری پیدا میکنند،در نتیجه،نقش مدیریتی معلم کمتر میشود و دانشآموزان نیز دانش و نگرش وسیعی را به دست میآورند که به آنان اطلاعات ارزندهای برای آشنایی با فرهنگ ورزش بزرگسالان میدهد.
فرد آگاه از قوانین،آداب و (به تصویر صفحه مراجعه شود) الگوی آموزش ورزش وابسته به نقش فعال مربیان و اعضای تیمهاست برای فرد علاقهمند و مشتاق به ورزش،شرکت در فعالیتهای ورزشی بخش مهمی از زندگی به شمار میرود (به تصویر صفحه مراجعه شود) سنن ورزشی را درک میکند و تفاوت بین تمرینات خوب و بد ورزشی را تشخیص میدهد.
باید توجه داشت،در این الگو،برنامههای عادی تربیت بدنی در مدرسهها چندان مؤثر و مفید نیست؛ زیرا مدت این دورهها کوتاه است و دانشآموزان فرصت کافی برای آموزش پیدا نمیکنند."