Skip to main content
فهرست مقالات

یادگیری بین رشته ای: یکپارچه سازی مفاهیم علمی زیر رشته های تربیت بدنی در آموزش تربیت بدنی

مترجم:

(7 صفحه - از 40 تا 46)

کلید واژه های ماشینی : مفاهیم علمی زیر رشته‌های تربیت‌بدنی، رشته‌های تربیت‌بدنی در آموزش تربیت‌بدنی، تربیت‌بدنی، آموزش، دانش، مفاهیم، یکپارچه‌سازی، استاندارد، دانش‌آموزان، ورزش

خلاصه ماشینی:

"آموزشی (به تصویر صفحه مراجعه شود) ترجمه‌ی: منصور سیاح کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی از آمریکا، کارشناس ارشد روان‌شناسی آموزشی از کانادا دانشجوی دوره دکترای رشد و تکامل حرکتی دانشگاه تهران یادگیری بین رشته‌ای یکپارچه‌سازی مفاهیم علمی زیر رشته‌های تربیت بدنی در آموزش تربیت بدنی (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل(1) «اتحادیه‌ی ملی ورزش و تربیت بدنی»( EPSAN )در سال 1995 با اعلام استانداردهای ملی مشخص کرد که چگونه تربیت بدنی با کیفیت می‌تواند،افرادی را تربیت کند که: الف)دارای مهارت‌های لازم برای اجرای فعالیت‌های گوناگون باشند؛ ب)از لحاظ بدنی و جسمانی از آمادگی برخوردار باشند؛ ج)به طور منظم در فعالیت بدنی شرکت کنند؛ د)کاربردها و منافع شرکت در فعالیت‌های بدنی را بدانند؛ ه‍)برای فعالیت بدنی و کمک آن به سلامتی و در پیش گرفتن روش زندگی سالم،ارزش قائل باشند. برای مثال،آموزش هم زمان تولید نیرو و مهارت‌های گرفتنی2به دانش‌آموزان ابتدایی،با استفاده از تخته‌های «یکپارچه‌سازی درونی»فرایندی است که به کمک آن، مفاهیم، مهارت‌های اندیشیدن، و جنبه‌های اجتماعی همراه با تربیت بدنی،به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از برنامه‌ی آموزشی،تعلیم و آموزش داده می‌شوند بعضی از مفاهیم بیو مکانیکی که می‌توان آن‌ها را به آسانی در درس‌های تربیت بدنی یکپارچه‌سازی کرد،با«نیرو» در ارتباط هستند الا کلنگی3انجام‌پذیر است(شکل 1)و هر دانش‌آموز می‌تواند،در سطح مهارت خود و در حد تکلیف، به کار ادامه دهد. همچنین،بحث در مورد این که دانش‌آموزان می‌توانند این مفاهیم را در فعایت بدنی دوران زندگی خود یکپارچه‌سازی کنند (برآوره ساختن آمادگی جسمانی)، استاندارد شماره‌ی 4 را تقویت می‌نماید: جدول 1 (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) معلم می‌تواند با اضافه کردن موانع در هر دوره به صورت انفرادی در هنگام تمرین تخته،برای دانش‌آموزانی که به طور پی در پی اشیایی را خارج از حد تخته‌ی الاکلنگ پرتاب می‌کنند، پیشرفت مهارتی آن‌ها را میسر سازد چگونه تولید نیرو بر فعالیت بدنی و نیز زندگی خارج از سالن ورزش تأثیر می‌گذارد جدول 2."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.