Skip to main content
فهرست مقالات

مراحل رشد تعادل و اهمیت آن در عملکرد حرکتی

نویسنده:

(7 صفحه - از 9 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : تعادل، تمرینات، بدن، حرکت، تمرینات تعادل، تعادل ایستا، تمرینات تعادل پویا، اجرای تکلیف تعادل ایستای یک‌پا، یک‌پا، تمرین تعادل ایستا و پویا، وضعیت بدنی، حس، تکلیف، پیشرفت، وضعیت، توانایی، توانایی حفظ تعادل، حفظ تعادل، توپ، دانش‌آموزان، تکالیف تعادل پویا تمرین، موقع اجرای تمرینات تعادل، آموزش، زمین، تمرینات تعادل ایستا شروع، تمرینات تعادل برنامه‌ی ایده‌آل تعادل، حرکت کاراتر موقع اجرای تمرینات، موقعیت، گام، مچ پاها

خلاصه ماشینی: "در حدود 10 سالگی،کودکان دارای پاسخ‌هایی تقریبا مشابه بزرگسالان در تعادل هستند و اجرای حرکات تعادلی طی دوران کودکی، نوجوانی و جوانی پیشرفت می‌کند؛ اگر چه زمان وقوع این پیشرفت‌ها به نوع تعادل(ایستا و پویا)و ماهیت تکلیف حرکتی بستگی دارد. » شروع تمرینات تعادلی در ساده‌ترین سطح،تمرینات تعادل باید آگاهی بدنی درباره‌ی موقعیت مرکز ثقل(ران‌ها)روی سطح اتکا(مسافت بین پاها یا روی یک پا) را آسان می‌کند. برای تجربه‌ی این احساس، شاگرادان باید با چشمان بسته بایستند، پاها در وضعیت راه رفتن قرار گیرند و توجه کنند که چگونه بدن آن‌ها به جلو و عقب،کنار به کناره،و در الگوی دایره‌ای ناپایدار حرکت می‌کنند. گام چهارم: استفاده از نشانه‌های درونی برای کمک به تلاش‌های تعادلی سازگار و صحیح شاگردان،و برای حرکت کاراتر موقع اجرای تمرینات، به آن‌ها آموزش دهید که از نشانه‌های درونی مثل تطبیق وضعیت بدنی و آگاهی از نوسان استفاده کنند. ساده‌ترین روش این است که آن‌ها تعادل خود را روی یک پا برای 15 تا 30 ثانیه حفظ کنند. همین که دانش‌آموز در این تمرینات پیشرفت کرد،می‌توانید وسایلی مانند تخته‌های تعادلی، تخته‌های لرزان،اسفنج،وسایل غلتکی،بالشتک،لوله یا نوارهای مقاوم و توپ‌های موازانه(که بهترین ابزار تمرین تعادلی برای افراد عادی هستند)را اضافه کنید. »با این که در بعضی ورزشکاران،تمرین هوازی و (به تصویر صفحه مراجعه شود) غیر هوازی بعد از خستگی موجب پیشرفت آن‌ها برای مسابقه می‌شود، ولی در تمرینات تعادلی،هنگامی که زمان کافی برای برگشت بدن به حالت اولیه وجود دارد،موفقیت در صاف نگه داشتن بدن بیش‌تر از زمانی است که فرد خسته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.