Skip to main content
فهرست مقالات

ایجاد ارتباط بین تربیت بدنی و ریاضی

مترجم:

(5 صفحه - از 54 تا 58)

کلید واژه های ماشینی : بدن ،تربیت‌بدنی ،دانش‌آموزان ،معلم ،تربیت‌بدنی و ریاضی ،تقارن ،آموزش ،الگو ،کلاس ،فضایی ،حرکت ،آموزش تربیت‌بدنی ،فوت ،تدریس ،ارتباط ،دوندگان ،سرعت ،مفاهیم ،ارتباط ریاضی و تربیت‌بدنی ،درس الگوهای تعادل موقعیتی ،الگوهای تعادل ،کلاس ریاضی ،درک ،معلمان ریاضی و مربیان تربیت‌بدنی ،فعالیت ،ریاضی و آموزش تربیت‌بدنی ،زمان ،معلمان کلاسی و مربیان تربیت‌بدنی ،مفاهیم فضایی ،ثبت

خلاصه ماشینی:

"آیا آن‌ها از کلمات مناسب برای توضیح این‌که کدام اندام در الگو به کار نرفته است،استفاده می‌کنند (مثلا دست راست یا چپ؟) گوناگون هستند،معلمان ریاضی و مربیان تربیت بدنی نیازمند یافتن‌ سرفصل‌هایی هستند تا موقعیتی فراهم‌ کنند که بتوانند،دو موضوع را به هم‌ ربط دهند. طی این فرایند، معلمان باید سؤالاتی را مطرح کنند که‌ توجه دانش‌آموز را روی مفاهیم فضایی‌ متمرکز کند؛مثلا:کدام الگو برای‌ نگه داشتن سر به صورت راست‌ مناسب‌تر است،یا:با کدام الگو دست‌ها و پاهای شما در یک امتداد قرار می‌گیرند؟معلمان هم‌چنین باید به‌ دانش‌آموز کمک کنند تا دریابد،بعضی‌ قرار گرفتن‌ها آسان‌تر از بقیه است و امکان دارد بعضی آن‌قدر سخت باشند که احتمالا نتوان آن‌ها را بدون آسیب‌ زدن به بدن انجام داد(شکل 2). رقص-فضا طرح درس برای کلاس‌های 5-1293 هدف:130 توسعه‌ی درک مفاهیم فضایی،تقارن و ترتیب طرز عمل:131 -بیان استفاده از فضای خود و فضای عمومی از طریق حرکت -ارائه‌ی موقعیت‌های متقارن و نامتقارن اجزای بدن طی فعالیت‌های حرکتی و غیرحرکتی -استفاده از اشیا برای ارائه‌ی تقارن -توسعه‌ی ترتیب‌های حرکتی برای نشان دادن حالت‌های متفاوت فضایی و ارتباط آن‌ها مواد مورد استفاده:132 (توپ،کتاب،ژاکت و... 3. مفاهیم فضایی را می‌توان به ترتیب زیر اجرا کرد: الف)جهت(بالا/پایین،راست/چپ،ساعت‌گرد/پادساعت‌گرد) ب)مسیرها(مستقیم،منحنی و زیگزاگ) ج)رابطه‌ی فضایی بین اجزای بدن(متقارن/نامتقارن) د)رابطه‌ی فضایی با اشیا(دور/نزدیک و زیر/رو) ارزش‌یابی:134 دانش‌آموزان به تنهایی با جفت‌جفت ترتیبی را انجام می‌دهند(که بیش از یک دقیقه نباید طول بکشد) و معلم با موزیک این زمان را تعیین کند. از پیشنهادات آن‌ها دریافتیم که این‌ برنامه در برقراری ارتباط بین ریاضی و فعالیت‌های بدنی مؤثر بوده است؛هم‌ با استفاده از ریاضی به عنوان ابزار (به عنوان درسی برای دانش‌آموزان‌ جبر)و هم با درک بعضی مفاهیم که‌ در هر دو درس وجود دارند(مثل‌ درس‌هایی که شامل تقارن و مفاهیم‌ فضایی هستند)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.