Skip to main content
فهرست مقالات

مبانی شخصیتی احساس تعاون در سیستم های انسانی

نویسنده:

(1 صفحه - از 47 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان ،ارتباطات ،احساس تعاون ،شخصیتی احساس تعاون در سیستم ،احساس کهتری ،برتری ،اجتماعی ،کاهش احساس کهتری ،تعاون و کاهش احساس کهتری ،سازمان ،تمایل کارکنان به برقراری ارتباط ،مدیران ،کاهش احساس کهتری و اهداف ،آدلر ،سبک زندگی ،فرد ،تقویت احساس تعاون ،علاقه اجتماعی زمینه برقراری ارتباط ،افراد نابهنجار ،سطح مدیران و کارکنان ،برقراری ارتباطات کارآمد ،فقدان ،علاقه اجتماعی ،کهتری و احساس تعاون ،علاقه اجتماعی و ارتباطات ،فقدان احساس تعاون ،رفتارهایی ،ارتباط ،تسهیل ،افزایش احساس تعاون

خلاصه ماشینی:

"آدلر برمبنای احساس کهتری و میل به برتری،در تمایز رفتار بهنجار و نابهنجار به دو نکته اشارهمی‌کند:افراد نابهنجار به درجات شدیدتری درمعرض احساس کهتری قرار دارند و این احساساتداوری فرد را درباره خود و دیگران تحت تأثیر قرارمی‌دهد؛افراد نابهنجار از راهبردهای نادرست وناکارآمدهای برای کاهش احساس کهتری خوداستفاده می‌کنند. احساس تعاون پدیده‌ای است که نه تنها درسطح کارکنان،بلکه در سطح مدیران ارشد نیزبایستی مورد توجه قرار گیرد. هرچهافراد آگاهی و مهارتهای بیشتری در خصوصچگونگی ارتباط برقرار کردن داشته باشند،تمایلبیشتری برای برقراری ارتباط و همکاری سازمانیخواهند داشت و این امر به تقویت احساس تعاوندر آنان منجر می‌شود. از این‌روی یکی از مهمترینراهبردهای تقویت احساس تعاون و همکاریدر سازمان آموزش عملی مهارتهای ارتباطیدر سطح مدیران و کارکنان است. از طرفی دیگر،ازآنجایی که توانایی برقراری ارتباطات کارآمد یکیاز عوامل عمده پرورش احساس تعاون و نگرشسیستمی است،آموزش عملی مهارتهای ارتباطی درسطح سازمانها بایستی مورد توجه قرار گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.