Skip to main content
فهرست مقالات

دیگر "آن" عکس ها هم جواب نمی دهد: خط قرمز نشریات زرد

مصاحبه کننده:

خلاصه ماشینی:

"کریمی:آقای قشقاوی!در آن‌ خصوص فکر می‌کنم برای دستگاه‌ قضایی این شائبه به وجود آمد که‌ فرمایش«آقا»فقط شامل نشریات‌ سیاسی بوده است. می‌خواهید بعدازظهر مثلا ساعت چهار و پنج که خیالم راحت‌تر است زنگ بزنید باشد؟من هم یک‌ مقدار روی این موضوع فکر ارادتمند:فلان نماینده مجلس-الان عضو جبهه مشارکت و دوره قبل اگر عضو موتلفه بود-خیلی راحت بدون نوبت مجوز می‌گیرد. کریمی:این نشریه شما واقعا یک فاجعه است در همین شماره‌ اخیرتان،چیزهایی در رابطه با بحث اینترنت و دختران زیبا و جوانان عاشق و سینما و موسیقی‌ پاپ و... چه چیزی در نشریه ما وجود دارد که باعث ناراحتی شما شده؟ امجدیان،دبیر انجمن نشریات مردمی:ما برای هرکس که‌ این واژه(زرد)را گفته احترام قائلیم. در یک روز متولد شده‌اید؟»و بعد عکس‌هایی را از اینان به چاپ‌ می‌رساند که به خواننده نشریه‌ این‌گونه القا شود که اینان‌ ارجح‌تر از کسانی‌اند که به عنوان‌ افراد ارزشمند به آنان نگاه‌ می‌شده و یا تصاویری نیمه عریان‌ از بدنسازان امریکایی و اروپایی‌ روی جلد نشریه چاپ می‌کنند،آیا این‌چنین نشریه‌ای هم می‌تواند به عنوان مصداق این پایگاهها مطرح شود؟ غفوری فرد:من نمی‌خواهم‌ جواب سیاسی بدهم،بلکه می‌خواهم‌ جواب فرهنگی بدهم. -طبق همان دسته‌بندی سه‌گانه شما از ژورنالیسم زرد،آیا خبر رادیو و تلویزیون‌ می‌تواند در راستای کوچک کردن یا نشان‌ ندادن برخی مشکلات بزرگ(برای رسیدن به‌ همان ثروت سیاسی)عمل کند؟ -اگر در هر حالتی سایه سیاست و سایه جریان‌ها و تفکرات و رویکردهای سیاسی بر هر رسانه‌ای حاکم‌ شود،رفتاری مشابه رفتار روزنامه‌نگاری جنجالی را از خود نشان می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.