Skip to main content
فهرست مقالات

پینکرتون ها و سیاست زدایی از خیر و شر: با نیم نگاهی به برنامه های رمضانی تلوزیون

نویسنده:

(2 صفحه - از 4 تا 5)

کلید واژه های ماشینی : شر ،سیاسی ،تردستی فلسفه بازار انسان بد ،خیر ،سیاست‌زدایی ،تلویزیون ،قناعت ،طبقه ،فقرا ،طبقه مرفه ،فلسفه بازار ،دین ،فقر ،عدالت ،اجتماعی ،ثروت ،انسان خوب ،پینکرتون‌ها ،خوب ،هنری ،مسئله خیر و شر ،فلسفه بازار در مسئله خیر ،بدل ،بازار انسان بد به انسان ،طبقه مرفه بدل ،مسئله رباخواری مطرح ،تردستی ،انسان خوب بدل ،پینکرتون‌ها و سیاست‌زدایی ،تبلیغات

خلاصه ماشینی:

"اما هیچ‌گاه این مسئله بنیادین مطرح‌ نمی‌گردد که علت توزیع ناعادلانه این خیر و خوبی در جامعه‌ چیست؟چرا این‌گونه خوب‌بودن صرفا به بخش کوچکی از جامعه تعلق دارد؟چرا عده قلیلی از جامعه ثروتمند و بخش‌ وسیعی فقر باشند تا آن‌گاه عده اندک با این عمل خیر هم بلایا را از خود دور سازند،هم منتی بر آن عده بی‌شمار داشته‌ باشند و تهم انسانهای خوبی باشند؟لذا روشن است که فلسفه‌ بازار با قطع ریشه‌های این خیر از زمینه‌های سیاسی- اجتماعی خود،آن را به کالایی بدل می‌سازد که فرد می‌تواند با پرداخت وجه ناچیزی آن را خریداری نماید. طبقه متوسط و به‌ویژه طبقه فقیر نباید از عدالت چیزی بداند و اگر نتوان آنها را به طبقه مرفه بدل ساخت بایستی احساس مرفه‌بودن را در طبقه متوسط به واسطه ابزارهایی چون کارتهای اعتباری و خرید اقساطی و امثال آن و امید رفاه را در طبقه فقیر به واسطه‌ مسابقات و قرعه‌کشیها زنده نگاه‌داشت و بدین‌سان به‌ وضعیت ناعادلانه موجود مشروعیت و دوام بخشید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.