Skip to main content
فهرست مقالات

«آگهی»؟!: بررسی آگهی های بازرگانی صدا و سیما در گفتگو با کارشناسان و مسئولان

(6 صفحه - از 28 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : آگهی، تبلیغات، تیزر، تلویزیون، کودکان، بازرگانی صدا و سیما، مخاطب، زن، فرهنگ، اقتصادی

خلاصه ماشینی:

"دکتر یحیایی،استاد دانشگاه،فیلم‌ساز و مشاور امور آگهی و ماهنامهء دانش تبلیغات: ببینید،جامعه به سوی سرمایه‌داری پیش می‌رود و این تصویر صدا و سیما است که باید محصولات از هنر نوع تبلیغ شود تا اشتغال ایجاد شود. دکتر یحیایی:در سطح کلان باید روی این‌ سرمایه‌گذاریها تحقیق بشود،وقتی نتایجی‌ به دست نیامده چگونه با این اطمینان اظهار نظر می‌شود؟ دکتر انصاری مدیر کل ادارهء بازرگانی صدا و سیما: تبلیغات موجب ایجاد رقابت و درنتیجه عرضهء محصولات بهتر می‌شود و به رونق اقتصادی‌ کمک می‌کند و به مصرف‌کننده نیز یاری می‌رساند تا... بعد پرسشنامه‌ای را بر اساس اهداف تبلیغ میان‌ آنها توزیع‌می‌کنند،آن‌گاه بر اساس این‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) دکتر انصاری مدیر کل‌ ادارهء بازرگانی صدا و سیما: تبلیغات موجب ایجاد رقابت و درنتیجه‌ عرضهء محصولات بهتر می‌شود و به رونق‌ اقتصادی کمک می‌کند داده‌ها،نقاط ضعف را برطرف می‌کنند. یعنی میان حرف و برخورد تضاد وجوددارد و این تعارض‌ها(وقتی در تلویزیون،و در قالب پیامهای تبلیغاتی، چیزهای آموزش داده‌می‌شود که در واقعیت‌ طور دیگری با آنها برخورد می‌شود)چه‌طور قرار است حل‌شود؟وضعیت فعلی فقط شاید یحیایی:ظاهرا قرار این‌ بوده که ما جامعه‌ای‌ معنوی باشیم!پس باید با تبلیغ فرهنگ‌سازی کنیم؛ اما در جامعهء امروز می‌بینید که تبلیغات قصد دارد او را به سوی‌ مصرف‌گرایی و آرمانهای‌ سرمایه‌داری و مادی‌گری سوق‌دهد. در مورد الگوی مصرف نیز،تحقیقات ما نشان می‌دهد که‌ بیشتری تبلیغات بر روی کالاهایی انجام‌می‌شود که ارزش‌ کمی دارند و علتش نیز این است که می‌خواهند کالای کم‌ارزش‌ گسترهء مخاطب بیشتری را از طریق تبلیغ بیابد،که نمونه‌اش‌ همین چیپس و پفک است که در غرب مثل انگلیس پخش این‌ آگهی‌ها ممنوع است،زیرا ارزش غذایی ندارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.