Skip to main content
فهرست مقالات

گرمای «اشک سرما»: نگاهی به آخرین ساخته عزیزالله حمید نژاد

نویسنده:

(2 صفحه - از 34 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، اشک سرما، کاوه، فیلم اشک سرما، مین، روناک، معنویت، کیانی، سیاسی، شخصیت، اشک سرما در ظاهر، عملیات تخریبی بر ضد نظام، دینی، تجلی، نظامی، اشک سرما نخستین فیلم، ظاهری، شخصیت روناک شکل، اعتماد به نفس کاوه، فرهنگ، عدالت‌جویی، ساخته عزیزالله، اعتراض، صحنهء تیتراژ فیلم حضور پیدا، دام عملکرد انسانی نیروی دشمن، سلاح معنویت و فرهنگ، فیلم دینی، متخصصص مین‌یاب، کیانی و روناک، روناک در غار

خلاصه ماشینی: "کاوه کیانی از همان صحنهء تیتراژ فیلم حضور پیدا می‌کند و با مرگ او،فیلم نیز به اتمام می‌رسد و در این پرانتز دو ساعته، (به تصویر صفحه مراجعه شود) مسیری که کاوه می‌پیماید. این منحصر به‌فردبودن باعث شده‌ است که توصیه‌های اکیدی برای حفظ جان او از مرکز به‌ منطقه مرزی ابلاغ شود و در مقابل چریکهای ضد انقلاب نیز اصرار مضاعفی برای کشتن او دارند. امتناع او از مین‌گذاری منطقه برای کشتن‌ روستاییان،و تقیدش به نجات جان پیرمرد کرد(که به نادیده‌ گرفتن قوانین نظامی می‌انجامد)و اصرارش بر ایجاد رابطهء انسانی با روستاییان منطقه،مصادیقی از همین عدالت‌جویی‌ است که همگی نیز به جریمهء او-اضافه خدمت-منجر می‌شود. اسلحه‌اش را نیز جز در مواقع هشداردهنده و به علامت پیدا کردن مین شلیک نمی‌کند و فقط در قسمتی که از غار خارج‌ شده‌است و روناک را با خود حمل می‌کند،در مقابل رگبار دشمن،از آن به‌عنوان وسیله‌ای دفاعی استفاده می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.