Skip to main content
فهرست مقالات

هرگز به «هنر برای هنر» اعتقادی نداشته ام: گفت وگو با فرانک آبینانتی آهنگساز آمریکایی

مصاحبه شونده:

(3 صفحه - از 11 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : فرانک آبینانتی آهنگساز آمریکایی، هنر، موسیقی، جنین، آهنگ، فلسطین، گفت‌وگو با فرانک آبینانتی، تصنیف، پیانو، اسرائیل، آرمان، زیبایی، آفریقای، سبک موسیقی، موسیقی‌دانان جرأت تولید آثار هنری، موسیقی‌دانان، مردم، آثار هنری دربارهء فلسطین، غنایی، تصنیف جنین، شهر، موسیقی کلاسیک، جنین آهنگ، هنر اعتقادی، اجرای تک‌نوازی پیانو، منازعه اسرائیل و فلسطین، اوضاع وخیم زندگی فلسطینیان، آهنگساز معروف آمریکایی، تسلط فرهنگ عربی، عرصه موسیقی

خلاصه ماشینی: "(به تصویر صفحه مراجعه شود) هرگز به هنر برای هنر اعتقادی نداشته‌ام گفت‌وگو با فرانک آبینانتی آهنگساز آمریکایی اشاره:شاید اهمیت کارآبینانتی در آن باشد که هم‌زمان با آرمان‌گرایی و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت جامعه و جهان تأکید زیادی نیز بر تعهد به جنبه‌های زیبا شناختی هنر دارد و سعی می‌کند تا تصویری زیباشناسانه از هنر آرمان‌گرا ارائه دهد. در دههء 1980 که رژیم آپار تاید آفریقای جنوبی مورد تحریم بین‌المللی‌ بود و ابراز مخالفت با آن مشروعیت‌ داشت،اکثر موسیقی‌دانان برای مبارزه‌ با نژادپرستی تصانیفی می‌ساختند که‌ بیشترشان در ژانر موسیقی پاپ اجرا شده و در سراسر جهان نیز به‌ محبوبیت می‌رسیدند،از این جمله می‌توان به«نلسون ماندلارا آزاد کنید»،«سیاه و دوست داشتنی»و «شهر خورشید»اشاره کرد. *تصنیف جنین چگونه احساسات‌ برآمده از منازعه اسرائیل و فلسطین را بیان می‌کند؟ من در این منازعات سیر می‌کنم،حوادث و تاریخش را هرروز پی می‌گیرم و به این‌گونه‌ است که استنباط خودر را در موسیقی می‌گنجانم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.