Skip to main content
فهرست مقالات

هر فیلمی می خواهی بساز به جز این یکی

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 72 تا 75)

خلاصه ماشینی:

"مقدمات تولید چند وقت طول کشید؟بودجه‌اش رو چطور تأمین کردی؟ پونته‌کورو:نوشتن فیلم‌نامه خیلی کوتاه بود حدود دو ماه،اما برای تحقیقاتش شش ماهی وقت گذاشتیم،من و فرانکو سولیناس-فیلم‌نامه‌نویس-هفته‌ها پشت‌سرهم این در و اون‌ در می‌زدیم،تو محله‌ها می‌گشتیم تا از اون رعب و وحشتی که‌ اتفاق افتاده بود یه تصویری پیدا کنیم. این یکی!" یکی‌شون می‌گفت:"ببین رو پیشونی من نوشته‌"احمق‌"؟تو از من‌ می‌خوای سرمایه‌ام رو برای فیلمی خرج کنم که هیچ‌کی به‌ تماشای اون نخواهد اومد؟"جالبه بدونید که کمترین بودجه رو من‌ از همین آدم خواسته بودم،وقتی پول این طوری جور نشد تصمیم‌ گرفتم خودمون یعنی من،کارگردان،فیلم‌نامه‌نویس و بقیه از جیب‌ خودمون پول بگذاریم،یعنی مثل یه تعاونی. موسیقی‌ از مؤلفه‌های اصلی فیلم‌سازیه؛برای این کار رفتیم سراغ اینیو روسلینی)به سینمای سیاسی-اجتماعی‌ به ویژه آثار روسلینی گرایش پیدا کرد و از فعالیت روزنامه‌نگاری دست کشید تا رسانهء سینما را بیازماید با دستیاری ایوالگره،جان‌ کارلو و منوتی و ماریو مونیچلی تکنیک و زیبایی‌شناسی سینما را آموخت و نخستین‌ فیلمهای مستندش را پس از بازگشت به‌ ایتالیا از اوایل دههء 1950 با یک دوربین‌ شانزده میلیمتری ساخت که برای او حکم‌ نوعی فعالیت سیاسی داشت. پونته‌کورو درسال 1992 با ساخت فیلم‌ مستند"بازگشت به الجزیره‌"به یکی از می‌گه:نه اما به نظرم دیر یا زود ارتش فرانسه دیگه نتونه جلوی‌ مسیر تاریخ رو بگیره. من قبول کردم ولی ازش خواستم برای اینکه بفهمیم‌ سرخ‌پوستا چه جوری زندگی می‌کنن یا چه جوری حرف می‌زنن‌ یه بیست روز تا یک ماه در یکی از قرارگاههای اونا زندگی‌ متأسفانه استاندارد فیلم‌سازی در مقایسه با پانزده-بیست سال‌ گذشته خیلی پایین‌ اومده. این‌ فیلم که به سفارش شبکهء دولتی ایتالیا تولید شد،برای وی فرصتی فراهم ساخت تا در یک دورهء سیاسی متفاوت تاریخ الجزایر به‌ این کشور سفر کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.