Skip to main content
فهرست مقالات

قطع امید از آمریکا: مروری بر دیدگاه ها و آثار پیتر شومان

(2 صفحه - از 54 تا 55)

کلید واژه های ماشینی : شومان، عروسکی، تئاتر، هنری، نمایشهای، دیدگاه‌ها و آثار پیتر شومان، شخصیت، شخصیتهای تئاتر نان و عروسک، تئاتر شومان موسیقی در نقش، زنان، تئاتر عروسکی، قطع امید از آمریکا، مردم، هواپیمای، بازیگر، پیتر شومان شخصیت، موسیقی، هنر نمایش عروسکی، کار بازیگران نقشهای انسانی، نمایشهای شومان، شخصیتهای جهان‌شمول نمایشهای شومان، شومان می‌گوید تئاتر، نمایش عروسکی، انسان، نان و عروسک، همهء رشته‌های هنری مایل، قالبهای، نمایش عروسکی به‌نقد اجتماع، گروه نان و عروسک، شومان در اوایل کار

خلاصه ماشینی: "در پرسش از سفرهایش به آمریکای مرکزی و شور و نشاط کار نمایشی در آن منطقه،از او پرسیدند:«آیا نان و عروسک‌ یا سایر گروههای متعهد هنری می‌توانند در ایالات متحده نیز به همین‌ جایگاه و اهمیت دست یابند؟» پاسخ او چنین بود: «نه،این فقط خواب و خیال است. در تئاتر شومان موسیقی در نقش اصلی خود ظاهر می‌شود و فقط موسیقی است اما در فیلمها و تئاترهای تجاری برای هیجان‌انگیزی و پررنگ کردن‌ نقش یا یک‌ صحنهء بصری‌ است و به‌ندرت‌ براساس‌ شایستگی و در جایگاه بایستهء خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. شومان این معنا را در اوایل‌ 1970 چنین بیان می‌کند:«به عقیدهء من،انسانی که می‌تواند،به معنای‌ واقعی کلمه،خوب باشد و دست‌کم می‌خواهد پرواز کردن را یاد بگیرد،یا مشکلات مردم دنیا را حل کند یا زمینهء ظهور منجی را فراهم نماید،انسان‌ خوبی است. عمو فاتسو،شخصیت مهم‌ دیگر نمایشهای شومان است‌ و لباس تاجرمنشانه و سر بزرگ(که غالبا به شکل نقاب‌ بزرگی روی سر یک بازیگر زنده قرار می‌گیرد)نمایندهء ایالات متحده و کاپیتالیسم‌ غربی در حریصانه‌ترین‌ صورت خود است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.