Skip to main content
فهرست مقالات

پول، پول و پول: نگاهی به شیوه های تبلیغات سیاسی در فیلیپین

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 54 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : سیاسی، پول، فیلیپین، شیوه‌های تبلیغات سیاسی، تبلیغات، مبارزات انتخاباتی، حرفه‌ای‌ها، مدیران، رقابتهای، متخصصان

خلاصه ماشینی:

"ف. آشتیانی (به تصویر صفحه مراجعه شود) رلی‌جرمن از کارکشته‌های آگهی‌های بازرگانی است که در 1965 از طرف فردیناند مارکوس برای مدیریت تبلیغات انتخاباتی‌اش به کار دعوت‌ شد. دستگاه مبارزات سیاسی در فیلیپین-به‌ویژه سازوکاری‌ که برای نامزدهای ریاست جمهوری طراحی شده-ساختاری پیچیده با زیرگروهها و شاخ‌وبرگهای متعدد دارد. آنها طبق قواعد خاصی‌ عمل می‌کنند و استراتژی‌های فعالیتهایشان را براساس داده‌های حاصل از روش‌های علمی تعیین می‌کنند که به واسطهء مؤلفه دیگر این صنعت‌ شکوفا-یعنی پژوهش در مبارزات انتخاباتی(شامل مأموران افکارسنجی، روان‌شناسان و متخصصان علوم رفتاری)گردآوری می‌شود. مدیریت برنامه‌های انتخاباتی‌ را به برادرش داده بودکه برایش پول جمع می‌کرد؛با اینکه در یک رسوایی‌ معلوم شد شوهرش قصد داشته با نام مستعار،میلیونها پزو را که متعلق به‌ مبارزات انتخاباتی سال 1998 او بود به جیب بزند و از بابت این رسوایی‌ نقره‌داغ شده بود اما باز او را بر حساس‌ترین قسمت کار گماشت. شاید مردم بی‌خبر از همه‌جا باید شاکر باشند که فیلیپین هنوز هم جمع‌ کوچکی از کارشناسان مدیریت برنامه‌های انتخاباتی را دارا می‌باشد که‌ نتیجه‌اش رقابتهای آشفته و مغشوشی است که دست کاندیداها را یا بیش‌ از حدانتظار برای مردم رو می‌کند یا اطلاعات قطره‌چکانی می‌دهد طوری‌ که مردم سردرگم و عصبانی می‌شوند. »دیری نپایید روابط عمومی و تبلیغات انبوه به‌ویژه با ظهور تلویزیون پا به عرصهء سیاست‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) گذاشتند و حرفه یا فنی را پایه‌گذاری کردند که از کاندیداهای سیاسی چهرهء خوب و پسندیده‌ای می‌سازد. با این حال،آن‌طور که تیکویا می‌گوید جمع‌آوری اعانه هنوز از وجوه‌ پنهان اما بسیار مهم و حیاتی فعالیت‌های سیاسی فیلیپین است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.