Skip to main content
فهرست مقالات

گل و باد تحقیقی: درباره دراماتورژی

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 80 تا 83)

کلید واژه های ماشینی : دراماتورژی، فیزیکی، نمایش، تئاتر، بازیگر، ارتباط میان شیوهء اجرای بازیگرانی، میان دراماتورژی فیزیکی بازیگر، دراماتورژی فیزیکی بازیگر و دراماتورژی، متن، شکسپیر

خلاصه ماشینی: "*گل و باد تحقیقی دربارهء دراماتورژی دیوید کوریش ترجمه:بنفشه مظهری در ماه اوت سال 2000 میلادی‌ دوازدهمین جلسهء مدرسه بین المللی‌ مردم‌شناسی تئاتر(آی اس تی آ)در شهر بیلفیلد آلمان برگزار شد این‌ جلسه با عنوان(بازی،ساختار، انسجام)ارتباط میان شیوهء اجرای‌ بازیگرانی که شیوه بازیکری اودین‌ را آموخته‌اند و نیز سنتهای بازیگری‌ دیگر با متن‌های کلاسیک اروپایی، بررسی کرد. در آخرین گارگاه‌ آموزشی اودین:برخی از شرکت‌ کنندگانی که در زمینه تئاتر حرفه‌ای‌ سنتی کار می‌کردند:-تئاتری که‌ قهرمان آن از متن نمایش می‌آمد و تعداد تمرین‌های آن کم است- می‌پرسیدند که چگونه می‌توان از تکنیک‌های نمایشی برای ارتقاء وجه‌ حرفه‌ای کارشان استفاده کنند. نکته قابل توجه در مورد دراماتیزه کردن نمایشنامه ارتباط میان بازیگر و متن است که روبروتا هم‌ زمان هم با شیوه واقع‌گرایانه بازی‌ می‌کند و هم تخیلی آزاد را به کار می‌گیرد،روبرتا با فهم واقع‌گرایانه از شرایط نورا که از متن نمایش گرفته‌ بود،بازی واقع‌گرایانه‌ای ارائه داد. دو عنصر در این نوع شرح نمایش‌ قابل توجه است:اول قابلیت‌های تاگه‌ و تورگیر در بداهه‌سازی،پیش‌برد جنبهء پویای فیزیکی که بتواند مبنای‌ برخورد آنان با متن باشد و دوم این‌ که چگونه کنش‌های فیزیکی را سازند که بازی آنها حس واقعی‌ صحنه را از بین نبرد. با این همه وقتی ما به عرصه‌ای پا می‌گذاریم که دفاع از دیدگاه گروه‌ تئاتری غیر منطقی به نظر می‌رسد، لازم است که ارتباط میان شناخت‌ عمیق و ماهیت واقعی کار بازیگران‌ شیوهء اودین را با شرایط نامأنوس‌ برای گروه نمایشی ایجاد کنیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.