Skip to main content
فهرست مقالات

ایزومی آشیزاوا کارگردان نمایش «صخره آبی» کار مشترکی از کشور ژاپن و رومانی در گفتگو با نمایش: زبان بد، حرف اول را میزند

مصاحبه شونده:

(1 صفحه - از 19 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : تئاتر، نمایش، اسطوره‌های، زن، کشور ژاپن و رومانی، بدن، تئاتر تجربی، امریکا، درونمایه، کارگردان نمایش، جشنواره تئاتر فجر، کار، سبک، دانشجو، جیسون، کار مشترکی از کشور ژاپن، داستان، زبان بدن، رومانی در گفتگو، بازیگر، صخره‌های آبی، دانشگاه‌های تئاتری امریکا، مضمون، اسطوره‌های رومانیایی در کار، اسطوره‌های یونانی، رومانیایی، بهترین جشنواره تئاتری، بازنمایی، ژاپن با اسطوره‌های یونان، دانشگاهی

خلاصه ماشینی: "درباره این تکنیکها بیشتر توضیح دهید و بفرمایید که چه تحلیل‌ و تفسیر نویی از اسطوره‌ها ارایه کرده‌اید؟ داستان نمایش ما برگرفته از اسطوره‌های یونانی است و من بخشی از تئاتر«نو»ژاپن را به کار گرفته‌ام که به لحاظ درونمایه و مضمون،بسیار شبیه به تم موجود در افسانهء«جیسون‌ و آرگوناتها»ست؛بنابراین کار ما بر پایهء اسطورهء یونانی جیسون‌ است. بنابراین جایگاه روانکاوی شخصیت و نحوه بیان آن در تئاتر شما کجاست؟ در واقع بدن،سمبل و نشانه‌ای برای به نمایش گذاشتن‌ حالات روحی و روانی شخصیت است تا این اندازه که ما اعتقاد داریم اگر همه آنچه را که مخاطب احساس و درک می‌کند صددرصد به نمایش بگذاریم،چندان جذاب نخواهد بود؛بنابراین‌ ما سی درصد آنچه را که باید احساس و یا درک شود به نمایش‌ می‌گذاریم و مابقی آن؛یعنی هفتاد درصد برعهدهء قوه تخیل و تصویر مخاطب است. این جشنواره،بهترین جشنواره تئاتری امریکاست؟ تا منظور شما از بهترین چه باشد؛چرا که جشنواره‌های تئاتری‌ زیادی وجود دارند که در آنها کارهای تجاری به نمایش در می‌آید؛ اما من اعتقاد دارم تا جایی که ممکن است باید از انجام کارهای‌ تجاری پرهیز کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.