خلاصه ماشینی:
"کوارتتهای اوپوس 18 این کوارتتها به فرم کوارتت موتسارت تصنیف شدهاند،اما اشتباه خواهد بود که بگوییم بتهوون خود میگوید:«من فقط خوب آموختهام که چگونه کوارتتها را به معنای واقعی آنها بنویسم.
کوارتت اوپوس 131 در دو دیز مینور بیشک یکی از فصیحترین بخشهای یک موسیقی مجلسی به شمار میآید که در 1826 تصنیف شده که بتهوون آن را به بارون فن استوترهایم Baro Von Stutterheiml ،اهدا کرده است که هفت موومان دارد: موومان آغازین این کوارتت آداجیو مانون تروپو یک فوگ آهسته است که سخت تراژیک عرضه میشود.
سه کوارتت آخرین بتهوون(در سیبمل اوپوس 127)ایدهها در شیوه کوارتت سی بمل ماژور،که آخرین اثر بتهوون(در سی بمل اوپوس 127)و کوارتت سیبمل اوپوس 130 و لا مینور اوپوس 132 بنا به سفارش پرنس گالیتین Prince Galiten 1823 تصنیف شد-که گالیتین نوشت:«اعتراف میکنم این کوارتتها در قلمرو موسیقی سرچشمه ناامیدیهای عمیق است."