خلاصه ماشینی:
"استفادهء شایسته از تجریه و آگاهیهای پیشکسوتان و اساتید و ایجاد بستر مناسب در جهت بازخورد فرهنگی نسل جوان با تواناییهای فشرده و فعال نسلهای گذشته و دریافت تجربههای بدست آمده در زمینههای متفاوت به بارورسازی نسل پویا و جوان معاصر کمک میکند.
استفادهء شایسته از تجربه و آگاهیهای پیشکسوتان و اساتید و ایجاد بستر مناسب در جهت بازخورد فرهنگی نسل جوان با تواناییهای فشرده و فعال نسلهای گذشته و دریافت تجربههای بدست آمده در زمینههای متفاوت به بارورسازی نسل پویا و جوان معاصر کمک میکند.
آنچه که بدیهی به نظر میرسد این است که بیشترین ویژگی شعر امروز را باید در نگرش متفاوت به شعر و اختلاف در خاستگاههای ارزشی آن جستجو کرد،چرا که شاعر امروزبا رویش از جامعه و با اتصال هر چه بیشتر به خاستگاه خود،سعی در القاءنیازها و چگونگی بایدها و نبایدها به مخاطب خود دارد.
رویکرد ایجاد شعری متناسب با زمان و مطابق با پیش نیازهای منطقی آن،گاه شکلی از اشکال شعر را از پستوی تاریخ میکشد و گاه نیاز به کشف فرمی تازه دارد-و در این جهت بود که نیما فرم آزاد(نیمایی/نو)را اختراع کرد.
اما بهرحال،غزل به عنوان یکی از قوالب اصلی شعر کهن و معاصر ایران،بطور حتم نیاز به بازنگریهای عالمانهتری دارد و زمانه چندان ایجاب میکند که با بررسی شکل و شایستگیهای غزل مانع از زوال این میراث گرانبها شویم.
کار کدامیک از معاصران را میپسندید و چرا؟ هر هنرمندی شگردهای منحصر به فردی دارد که به وسیلهء همان شگردها و تواناییها بازشناخته خواهد شد اما رویکرد صاحب نظرانه و متمرکز به شعر یکی از شاعران معاصر به نظر من،فرد را دچار مشکلات و معضلاتی میکند."