Skip to main content
فهرست مقالات

هر دست بافته ایرانی ترانه ای است!! یک وجیزه در باب شناخت و نقد تفسیر رسالات موسیقی

نویسنده:

(3 صفحه - از 8 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی، نقد تفسیر رسالات موسیقی، ایران، رسالات، شناخت و نقد تفسیر رسالات، قلم، باب شناخت و نقد تفسیر، بسط، وجیزه در باب شناخت، فرهنگ

خلاصه ماشینی: "(به تصویر صفحه مراجعه شود)]که می‌شود:یب، یا،ی ب،یا،یاء ب که اکثر کسانی که به کار برگردان رسالات ز حروف به نت وارد شده‌اند بدون توجه به قسمت حروف رمل خالدار فقط حرف ابجدی یا ابتثی را به نت روز گردانده‌اند که اشتباهی‌ فاحش است به همین سبب نمی‌شود به ترجمه و تفسیرهای‌ کسانی چون رابینودی برگوماله و یا موسیقی‌شناسان داخلی که‌ بر رسالات موسیقی شرح و تفسیر نوشته‌اند اعتماد کرد و آنها را دقیق و درست نامید،چون درونیات حروف و رمل حروف و قواعد صفتی و تکثیری آن‌را درنیافته‌اند،حروف مقطع خالدار الرمل گرچه در رده‌های شصتم به بعد خط پنهان در ایران قرار می‌گیرد اما کاربرد خوبی،به‌ویژه،در دست‌بافته‌های ایرانی پیدا کرده است. به این دلیل‌ نمی‌توان به هیچ‌یک از تفسیرهای نوشته‌شده درمورد رسالات‌ موسیقی کهن اعتماد کرد و آنها را درست دانست،چون نه از زمان و ساعت حکمت نوشته‌شدن این ادوار آگاهی کامل وجود دارد و نه مفسران به‌طور کامل به علوم غریبه آشنایی داشته و دارند به همین سبب،بازنمایی و بازنگری جدی د راین رسالات از نیازهایی است که باید برای آگاهی بر آن متخصص پرورش داد و در کنار آنان از اصحاب سر نیز بهره گرفت تا بتوان به رموز دقیق‌ و درست نوشته‌ها پی‌برد وگرنه آنچه که تاکنون نوشته شده‌ حرفی از روی شتاب است و جز این نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.