خلاصه ماشینی:
"(القصص) لباس تقوا بهترین پوششها او قصیدهء: یکی پرسید از سقراط،کز مردن چه خواندستی بگفت ای بیخبر،مرگ از چه نامی زندگانی را پس از بیان حقایق حکمتآمیز توأم با اندرز و توصیههای منطقی میگوید: به جای پردهء تقوا که عیب جان بپوشاند ز جسم آویختیم این پردههای پرنیانی را این کلمه پردهء تقوا،اشارهء صریح به آیه شریفهای دارد،جایی که در سورهء اعراف میفرماید: «یا بنی آدم قد انزلنا عیکم لباسا یواری سواتکم و ریشا و لباس التقوی ذالک خیر ذلک من آیات الله لعلکم یذکرون» (اعراف/26) گواهی دادن دست و زبان و دیگر اعضا و جوارح باز در همین قصیده آمده است: در آن دیوان که حق حاکم شده و دست و زبان،شاهد نخواهد بود بازار و بها چرب زبانی را این بیت اشاره به دادگاه عدل الهی در سوره رستاخیز دارد،جایی که اعضا و جوارح به اعمال فرد گواهی میدهند که در قرآن کریم آمده است: «و قالوا لجلودهم لم شهدتم علینا» به پوستهای خود گویند چرا بر ضد ما،شهادت و گواهی دادید؟یا آیهء شریفه دیگری که میفرماید: «شهد علیهم سمعهم و ابصارهم و جلودهم..."