Skip to main content
فهرست مقالات

عجیب تر از بهشت: پرونده کامل فیلم مرد عنکبوتی؛ کالبدشکافی یک پدیده

مترجم:

(10 صفحه - از 56 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، اسپایدر، فیلم مرد عنکبوتی، سینما، مرد عنکبوتی، کمیک استریپ، تماشاگران، فروش، فیلمساز، قهرمان

خلاصه ماشینی:

"عده‌ای معتقدند که اصلا نیازی به بازاریابی‌ برای فیلم نبود و تنها نام«اسپایدر من»برای مردمی که‌ سال‌ها این موجود را می‌شناختند،کفایت می‌کرد،دیگر چرا باید آنها را با عبارات و تکیه‌کلام‌ها بمباران تبلیغاتی کرد؟ با رجوعی کوتاه به سابقه تعیین نام برای فیلم‌های سینمایی (تصویرتصویر) به روشنی درمی‌یابیم که هیچ فیلمی تا به حال عنوانی‌ شسته‌رفته‌تر از«اسپایدر من»(مرد عنکبوتی)نداشته است. استودیو با ساخت‌ فیلم و اکران آن،درس‌های بسیار مهمی به سایر بخش‌های‌ هالیوود در باب چگونگی خلق یک اثر کاملا موفق و پرفروش‌ داد و قوانینی را بنیان نهاد که اهم آنها از این قرار است: قانون اول:همیشه یک فیلم نیمه اکشن نیمه‌ رمانتیک بسازید «اسپایدر من»هم مثل«تایتانیک»زمان فیلم را با دقت میان‌ این دو موضوع جذاب تقسیم کرده و اجازه داده تا چهار گروه‌ مهم از تماشاگران هالیوود هریک به نوعی از ماجرا سود ببرند:زنان،مردان،گروه سنی بالای 25 سال و گروه سنی‌ زیر 25 سال. سام ریمی کارگردان«اسپایدر من» با این اثر قدرتمند و تماشایی جایگاه خود را در میان نخبگان‌ هالیوود تثبیت کرد و حالا حق دارد بیش از هرکس دیگری‌ شگفت‌زده باشد و اعتراف کند که:«هنوز هم دقیقا نمی‌دانم‌ که چرا کار را به من سپردند. برخی منتقدان که تا پیش از اکران فیلم و فروش‌ خارق العاده آن بر این عقیده بودند که چهره نه‌چندان جذاب‌ و شمایل نحیف مگوایر نمی‌تواند تناسبی با یک ابرقهرمان‌ داشته باشد،اما کارگردان قاطعانه تأکید می‌کند که:«توبی‌ یک مرد عنکبوتی مناسب است و اصلا نبایده هیکلی ورزیده‌ را به نمایش بگذارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.