Skip to main content
فهرست مقالات

ایده های تکراری: کلاه قرمزی و سروناز (ایرج طهماسب)

نویسنده:

(1 صفحه - از 9 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، کلاه‌قرمزی و سروناز، ایده‌های تکراری کلاه‌قرمزی و سروناز، دزد دوچرخهء کلاه‌قرمزی اژدر، فیلمنامه، عروسکها، تماشاگر، اژدر، ایده‌های تکراری، دوچرخهء کلاه‌قرمزی، دزد، ایرج طهماسب، عروسک در فیلم کلاه‌قرمزی، تفاوت حرکت دوربین، کارگردانی، کادر، عوامل اژدر توجیه، تفاوت مدیوم سینما و تلویزیون، بادکنک، عرسکها، طهماسب کلاه‌قرمزی، سینما تکرار موفقیت برنامه تلویزیونی، انتهای فیلم زمان، فیلم سست و غیر منطقی، کلاه‌قرمزی حرکت، توجیه، فیلم اصلی، دزد عروسکها، توجیه غیر منطقی، کلاه‌قرمزی در خیابان دوربین

خلاصه ماشینی: "دلیل افت کیفیت فیلم دوم شاید این باشد که پتانسیل فیلمنامه در همان‌ فیلم اول به کار گرفته می‌شود و در فیلمهای بعدی،دیگر فیلمنامه قوت فیلم‌ اصلی را ندارد و تنها به مدد جلوه‌های ویژه سینمایی(در حد توان. فقط در دیالوگی،عمومی کلاه‌قرمزی عصبانی می‌شود و به پدر و مادر او می‌گوید؛حالا که شما او را اذیت کردید من هم تمام ثروت خود را به او می‌بخشم(!)که این باز هم دزدیدن دوچرخه‌ را توسط عوامل اژدر توجیه نمی‌کند یا مثلا نمی‌فهمیم که چرا عمو با سروناز قهر است،فقط یک توجیه غیر منطقی داریم؛اژدر ادعا می‌کند که سروناز ناراحتی اعصاب دارد(که میدانیم که‌ این‌طور نیست)و... از نظر دستور زبان سینما،قاب‌بندیهای تصویر در مورد کاراکترهای‌ انسانی ساده و قابل قبول است اما نماهای لانگ شاتی که عروسکها در آنها حضور دارند در نقاطی‌ست که نقطه تأکید کادر نیست و این غیر منطقی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.