Skip to main content
فهرست مقالات

ملال (اثیری/ محمد علی سجادی)

نویسنده:

(1 صفحه - از 11 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، تماشاگر، خورشید، اثیری، وحشت، کارگردان، تصویر، زن، عمو، حرکت

خلاصه ماشینی:

"فصل طولانی‌ عروسی در کنار دریا که گویا به تقاضای خورشید صورت گرفته،تا برگشت به منزل در تهران نه‌تنها چیزی به تماشاگر نمی‌دهد،که با حرکاتی که‌ شخصیتها از خود بروز می‌دهند تماشاگر فکر می‌کند دچار نوعی خرافه‌گویی جادویی از سوی مادر سمندر شده است؛گویا کارگردان قصد داشته تا برای‌ لحظاتی چند ذهن تماشاگر را به نقطه‌ای موهوم‌ بکشاند. حرکت قلم‌مو،حرکت فنجان چای و شکستن آن، باز شدن درها و آمدن زن مرده با تصویری نه‌چندان‌ دلچسب و قابل قبول،و وجود دکتر که از قضا یکی‌ از وابستگان است و نقش‌اش اصلا به دل نمی‌نشیند و صدای موبایل و باز هم تصویر زن در نماهای‌ متفاوت،تبدیل به کلاف سردرگمی می‌شود که‌ تماشاگر را دچار نوعی خستگی ملال‌آور می‌کند. این کلاف سردرگم به عمو،پدر و حتی‌ دکتر وصل می‌شود و زمانی که عمو داستان را برای خورشید و سمندر تعریف می‌کند تماشاگر موقتا عمو را بی‌گناه تصور می‌کند،مخصوصا زمانی‌ که در یکی از نماها پدر را به صورت قاتل می‌بینیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.