خلاصه ماشینی:
"در مورد چاپلین باید بگویم،چنانچه او برای گنجاندن این شوخی در فیلم خود آن را به اندازه کافی مناسب میدانست-چیزی که من بابت آن مطمئن نیستم-همان کاری را انجام میداد که اولو او با مشاهده وضعیت فاجعهآمیز(وجود یک سرویس مذهبی که ماشین او مزاحم آن است)و مواجه شدن با یک لاستیک به هنگام باز کردن صندوق عقب ماشین خود،لاستیک را به خاطر تماشاگر به تاج گل تبدیل میکرد،طوری که پسری که مسئولیت خدمات را به عهده دارد نیز آن را میپذیرفت.
این جمله را در مورد اولو نمیتوان گفت،او فوق العاده نبوده،چونکه این اتفاق میتوانسته برای شما و مردمان هم رخ دهد:شما دنبال چیزی در ماشین میگردید،چیزی بیرون میافتد،طبیعی است که آن را برمیدارید.
مصاحبه با اندره بازن و فرانسواتروفو (کایه دو سینما،مه 1958) >سبک پانتومیم انگلیسی بودلر یکی از ویژگیهای اصلی سینمای کمدی اغراق است که وجه غالب پانتومیم انگلیسی محسوب میشود(در ادامه در مطلبی که کلود روی نیز خواهیم دید:«خندهء آمریکاییها با اغراق و غلو شدت میگیرد») من فیلم کمدی را،کمدی محض میدانم، یعنی مفهوم مقابل کمدی معمولی که کمدی معنیدار است."