خلاصه ماشینی:
"حتی ترفندهایش مبتنی بر نگرشهای انسانی است و در کنار ابزارهای او(فرم فیزیکی بدن،چهره و لباس) از نظر روانشناختی این بازیگر بهای زیادی پرداخت کرده تا در خاطره و قلبهای ما جای بگیرد!در نبوغ بیان شارلوت تردیدی نیست:میمیک،ژست،رفتار، ادا و اطوارهای چهره،برق چشمان،در نور پدیده رنگ هلال ماه.
این بدن شگفتانگیز و بینظم و ترتیب،بسیار نرم است و در حقیقت در اعمال خود حساسیت و آسیبپذیریای القا میکند که با کوچکترین تلنگری برانگیخته میشود.
از این نابودی چه چیزی باقی میماند؟یک اثر بزرگ هنری در بین بزرگترین آثار چاپلین که در آن استعداد او در مقام کارگردانی حتی از استعداد بازیگر فراتر میرود،آنگونه که افکار عمومی در زمان خود آن را ثابت کرد.
این محدودیتها به ذهنیت فردگرای او و گرایشی که به آنارشیسم داشت مربوط میشود(و مولف این مقاله برای این که آنها را به روشنی خاطرنشان سازد منتظر سلطانی در نیویورک نشده است)،این گرایش اگر چه چاپلین را به برملا ساختن تناقضها و بیعدالتیهای دردآور جامعه رهنمون میشود،اما نمیتواند او را عمیقا به تجربه کردن راههایی برای رهایی یافتن از آنها وادار کند."