خلاصه ماشینی:
"هنر چاپلین در تلاشی عظیم برای کشف زندگی و هستی از خلال یک شخصیت تخیلی نهفته است: تقسیم کردن خود بین یک موجود واقعی و یک جسم تخیلی از چاپلین،دلقکی ساخت که خود را وقف خنداندن جهانیان کرده بود،خنده،تنها ابزار ارزشمندی است برای رها شدن از رنج.
از این نابودی چه چیزی باقی میماند؟یک اثر بزرگ هنری در بین بزرگترین آثار چاپلین که در آن استعداد او در مقام کارگردانی حتی از استعداد بازیگر فراتر میرود،آنگونه که افکار عمومی در زمان خود آن را ثابت کرد.
این محدودیتها به ذهنیت فردگرای او و گرایشی که به آنارشیسم داشت مربوط میشود(و مولف این مقاله برای این که آنها را به روشنی خاطرنشان سازد منتظر سلطانی در نیویورک نشده است)،این گرایش اگر چه چاپلین را به برملا ساختن تناقضها و بیعدالتیهای دردآور جامعه رهنمون میشود،اما نمیتواند او را عمیقا به تجربه کردن راههایی برای رهایی یافتن از آنها وادار کند."