خلاصه ماشینی:
"که این سؤال را پیش میآورد،در مورد این فیلم بالاخره باید کار نقد و بررسی کرد یا نه، و اگرنه و به علت اینکه زیربناست،و دوباره سازیست و غیره،پس تا کی باید دست روی دست گذاشت،تا دوبارهسازی تمام شود(یا آغاز شود؟)و از کی باید شروع به نقد کرد؟چندین بار کردهاند،که اما نقدی نشده،به همین نشانی که چشمپوشی باید کرد،که باید پرسید بالاخره نتیجه چه شد؟باز هم اولین قدم است؟ اما اگر بخواهیم به کار نقد بپردازیم،دیگر زیر بنا و دوبارهسازی مفهومی ندارد و حتی«صمیمیت» هم به کار نمیآید.
توضیح میدهم:زمینه هالو مشخص نیست، و کارگردان عاجز است از آفریدن محیط دغلی که برای تهران در نظر گرفته،در نتیجه برخورد فیلم به وجود نمیآید،و تمام فیلم،قضیه حماقت یک آدم هالوی ابله است،که حتی فکاهی هم نیست.
2-شخصیت زن روشن نیست،بخصوص در (تصویرتصویر) مهمترین قسمت فیلم،هنگام خواستگاری هالو از او،که اصلا توضیح داده نمیشود چرا حاضر نیست زن هالو بشود،در صورتی که برای این نوع زنها، ازدواج،بهشت دور از دسترس و مهمترین آرزوی آنهاست،اما هیچ توضیحی ندارد."