خلاصه ماشینی:
"در آن زمان به نظر میآمد که داستان توکیو نمونهء کاملی برای نشان دادن این سبک فیلمسازی است.
اندازه صفحههای(مشخصات نگاتیوها) توضیح فیلم داستان توکیو به قرار زیر است!
اگر ازو میخواست،آتسوتا از فیلتر الف یا ب برای فیلمبرداری فیلم داستان توکیو استفاده میکرد.
در واقع فیلم داستان توکیو که ما امروز میبینیم، تلفیقی است از نسخههایی که برای خارج از ژاپن آماده شده بود.
4 خوشبختانه،در چند سال گذشته اتفاق مثبتی رخ داده است:تکههایی از نسخه اصلی فیلم داستان توکیو در خانه آتسوتا،فیلمبردار ازو یافت شد.
در این آرشیو تقریبا تمام فیلمهایی که برای ازو فیلمبرداری کرده بود و نیز مجموعهای از نگا-شیتها موجود است.
این نگا-شیتها در نگاه اول به نظر میرسد که پنج نوار از هر فیلم است که آخرین فریم هر نما را ثبت کرده است.
این شیتها همچنین فریمهایی از نماهای صحنههایی را دارد که در زیر آن مشخصات آن نما نوشته شده است.
در تحلیل تطبیقی(نوارهای مربوط به مشخصات نماها)متوجه شدیم که همهء این نوارها به نماهای فیلم موجود داستان توکیو ربط ندارند.
این عدم تناسب نشان میدهد که این نگا-شیتها پیش از تدوین نهایی فیلم توسط ازو صورت گرفته است.
جالب است که بدانید هدف از این مشخصات نگاتیوها،انگیزهای تاریخی و آموزشی بوده است:در واقع ابزاری برای مستند ساختن فیلم و در عین حال وسیلهای برای آموزش که به دستیار دوم فیلمبردار، در حین فیلمبرداری فیلم آموزش داده میشده است.
از طرف دیگر،طرحی از همین بارانداز در صفحهء اول سناریوی ازو وجود دارد که موقع فیلمبرداری از آن استفاده کرده است(نمودار 1)."