خلاصه ماشینی:
"او در مقام فیلمساز متفکر ساحل شرقی و نیز کارگردان هالیوود،همواره اعتباری بیخدشه داشته است،چه زمانی که فیلمهای پرخرج را با سرمایهء دو استودیوی بزرگ مثل یونیورسال و برادران وارنر ساخته است که بازیگران بنام داشته و فیلم پرفروش از کار درآمده است مثل رنگ پول و یا تنگهء وحشت،و چه زمانی که سرمایهء هالیوود را وقف پروژههای شخصی مثل آخرین وسوسهء مسیح و کاندان کردها است.
با نگاهی به گذشته،فیلمهای اولیه اسکورسیزی تا آخرین وسوسهء مسیح،کشاکشی آشکار را با مسیحیت نشان میدهد(مثل فیلم خیابانهای پایین شهر که انگار بیشتر داستانی شخصی است).
اسکورسیزی شامل دو تعریف میشود:یکی از اولین فیلمهایش؛ماشین بوکس برتا را برای راجر کورمن ساخت،و بعد هم فیلم خیابانهای پایین شهر را که فیلمی بدیع و پرتحرک بود،کارگردانی کرد،اما این فیلم برای تماشاگر شناختهشدهء جوانی ساخته شد که دلمشغولی الگوهای پیچیدهء روایی سینمای دههء 70 بود.
با این تعریف،منظر اسکورسیزی فاقد خودآگاهی و جستجوی رستگاری است،و بیشتر تجلیل میراث توانایی مردانه برای خشونت است؛بنابراین فیلم رفقای خوب نوستالژی گروه مردانهای است که تامی(جوپشی)نقش ضد قهرمان آن را بازی میکند.
هرچند که به دلیل این خصوصیات است که ما مکرر بازیگرانی چون رابرت دنیرو،جو پشی و هاروی کیتل را در فیلمهای اسکورسیزی میبینیم،در عین حال این خصوصیات نیویورکی، نوعی هویت زندگی شهری،طبقه کارگر و نیز گروههای مردانه را در فیلمهای او باز مینمایاند.
اسکورسیزی تلاش نمیکند تا ماهیت جمعی کار را پنهان کند،او با نشان دادن این ماهیت سعی میکند تا عشقش را نسبت به تاریخ سینما بیشتر نشان دهد."