خلاصه ماشینی:
"اما در شیوهء التقاطی فیلمهای جدید(که شیکاگو در مقایسه با مولن روژ،شکستی سختتر در این زمینه محسوب میشود)،این موضوع به وضوح،نادیده گرفته شده است و در عمل،نقطهء تمرکز مشخصی برای درک منطق حرکت دوربین و تدوین و پیگیری آن وجود ندارد.
گو این که شیکاگو به رغم بهره بردن از طراحی مجلل و قطعههای فراوان و کاربرد نور و رنگ در سطحی وسیع و رعبانگیز،فیلمی کسلکننده از کار درآمده است که شیوهء تلفیقیاش نیز به جای گشودن راهی تازه برای ارتباط،به مانعی سخت در جهت دیدار و درک دقیق آنچه به نمایش درمیآید،تبدیل شده است.
هرچند در سینمای امروز،این سرگردانی و پریشانی و اغتشاش به شکلی نهادینه خود را نمایانده است(چیزی که برای متقاعد کردن آکادمی اسکار در زمینهء اعطای جوایزی چون چهرهپردازی و طراحی صحنه و لباس و دکور به فیلمهایی از جنس مولنروژ و شیکاگو،کافی به نظر میرسد)، اما اگر لایهء شلوغ و سطحی چنین فیلمهایی را کنار بزنیم و گول ظواهر را نخوریم،در پس این نوع فیلم،چیزی جز خستگی،کسالت و بیخاصیتی نخواهیم یافت."